Na czele Nestle Polska, która w pierwszej połowie 2009 roku zwiększyła przychody ze sprzedaży o 18 proc., stoi od ponad trzech lat. Zastąpił na tym stanowisku zmarłego nagle Luca Dourvera. Jest pierwszym Polakiem, któremu szwajcarski gigant spożywczy pozwolił kierować swoim biznesem w naszym kraju. Wencel opowiada także za działalność Nestle w krajach bałtyckich. Jednak to Polska jest tym krajem Europy Środkowo-Wschodniej, w którym koncern sprzedaje najwięcej swoich produktów. Łącznie zatrudnia u nas ok. 4 tys. pracowników.
W tym roku mija dziesięć lat, od kiedy 51-letni Leszek Wencel związał się z Nestle Polska. Przedtem pracował dla firm produkujących towary szybkozbywalne (ang. FMCG) w Polsce, Rosji i Finlandii. Działalność w Nestle Polska rozpoczął od funkcji członka zarządu. Podlegał mu dział produktów kulinarnych sprzedawanych przez Nestle na rynku polskim przede wszystkim pod marką Winiary. Kaliski zakład przypraw, kostek rosołowych i majonezu Szwajcarzy przejęli w 1995 roku.
Leszek Wencel postanowił przygotować wówczas nową strategię biznesową dla Winiar. Celem było zmniejszenie dystansu do największego konkurenta Nestle w Polsce, którym od lat jest koncern Unilever, właściciel marki Knorr. Wencel zdecydował, że należy podkreślać m.in. polskość Winiar. W ostatnim rankingu „Rzeczpospolitej” na najbardziej wartościowe marki polskie Winiary zostały wycenione na ponad 315 mln zł. Dało im to 40. miejsce na liście.
W 2001 roku koncern zdecydował, że Leszek Wencel ma odpowiadać również za segment napojów, w tym za Nescafe, jedną z najpopularniejszych kaw w Polsce. Po dwóch latach wyjechał z Polski, aby pokierować biznesem Nestle na Ukrainie i w Mołdawii. Odpowiadał za ten region do 2006 roku. W ciągu trzech lat udało mu się potroić obroty Nestle na rynkach ukraińskim i mołdawskim.
Nieoficjalnie się mówi, że niedługo może zrobić kolejny krok w karierze i awansować w strukturach Nestle.