Sony pracuje nad telewizyjnym kanałem w 3D

Rozmowa z Davidem Handlerem, dyrektorem finansowym Sony Pictures Entertainment

Publikacja: 08.08.2010 18:57

Technologia 3D przedstawia się wyjątkowo interesująco

Technologia 3D przedstawia się wyjątkowo interesująco

Foto: Bloomberg

[b]"Rz": - Jak kryzysowy rok 2009 wypadł na rynku rozrywki i jak ma szansę wyglądać w tym roku? Jak kino przetrwało trudny rok?[/b]

[b]David Handler[/b]: Niewątpliwie globalny kryzys miał wpływ na każdego z nas. W świecie rozrywki mamy również do czynienia z istotną zmianą w obliczu nadejścia przełomowych technologii. Jednocześnie rekordowe wyniki sprzedaży biletów kinowych na całym świecie są oznaką, że rynek rozrywki na którym oferujemy nasz produkt, pozostaje ciągle bardzo żywy. Być może na naszą korzyść działa również odwieczna zmienność branży rozrywkowej, która sprawia, że zarządzanie w kryzysie i szybkie dostosowanie do zmiennej sytuacji nie jest nam obce.

[b]Co działało na korzyść kina w czasie kryzysu?[/b]

Nie przemija pasja, z jaką ludzie podchodzą do rozrywki, zwłaszcza do wydarzeń rozrywkowych dużej rangi. Nadal udaje nam się odnotowywać wyjątkowe wyniki sprzedaży biletów, zarówno w ujęciu tygodniowym, jak i rocznym. Również technologia 3D przedstawia się wyjątkowo interesująco. Widzowie wybierają w kinach coraz częściej produkcje 3D, a studia filmowe, w tym również nasze, odpowiadają na to zapotrzebowanie rosnącą liczbą produkcji 3D. Obserwujemy, że coraz więcej kin zostaje przystosowanych do projekcji w technologii 3D tymczasem ekspansja na rynek telewizorów 3D (w tym również firmy Sony) otwiera nowe możliwości dla trójwymiarowych filmów Blu-ray i telewizji.

[b]To ile produkcji 3D Sony Pictures planuje w tym roku?[/b]

W 2010 roku zaplanowaliśmy dwie produkcje, jedna z nich zatytułowana "Resident Evil: Afterlife" trafi do kin we wrześniu. Jesteśmy również w procesie produkcji kolejnych trzech filmów, które ukończymy w 2011 roku – są to "Green Hornet", "Priest" oraz "Smerfy".

[b]Kiedy według Pana rynek telewizji 3D ma szansę się nasycić lub chociaż zostać sensownie zagospodarowany? Ludzie będą chcieli w domu oglądać filmy w okularach?[/b]

Oceniając na podstawie zainteresowania takimi akcesoriami, jak okulary kinowe, mamy optymistyczny stosunek do telewizyjnego rynku 3D. Obecnie testujemy trójwymiarowe wersje naszych najpopularniejszych formatów, jak teleturniej "Koło Fortuny" i pracujemy jednocześnie nad wspólnym kanałem telewizyjnym 3D z Discovery i IMAX.

[b]Jakie są prognozy finansowe Sony Pictures Entertainment na ten rok i co firma robiła w czasie kryzysu, żeby mieć dobre wyniki?[/b]

Będąc dywizją operacyjną Sony Corp. nie mogę podać w tym miejscu szczegółowych danych, mogę natomiast powiedzieć, że jesteśmy w ciągłym procesie ewaluacji naszych działań i zawsze poszukujemy sposobów na poprawę efektywności.

[b]Czy w dalszej perspektywie Internet i usługi na żądanie w sieci mogą zaszkodzić tradycyjnej telewizji i kinu?[/b]

Przewidujemy, że w przyszłości widzowie będą zarówno nadal zainteresowani kinem w jego tradycyjnej postaci, jak będą sięgać po zasoby dostępne przez sieć lub w innych formach cyfrowych. Mówimy tu o formach rozrywki, które są atrakcyjne dla szerokiej (i ciągle rosnącej) widowni, i które będą rosły.

[b]Jak Sony zapatruje się na udostępnianie swoich produkcji w Internecie? Na świecie trwa boom na VoD w sieci, konkurencja (Paramount, Metro-Goldwyn-Mayer i Lionsgate) ma już platformę Epix, gdzie pokazuje swoje produkcje w HD. Czy Sony też planuje tak zarabiać?[/b]

Posiadamy potężną bibliotekę produkcji filmowych i telewizyjnych, którą udostępniamy zarówno w głównych sklepach internetowych, jak i w modelu Electronic Sell Thru (EST) oraz w modelu sprzedaży subskrypcyjnej. Mamy również własny serwis internetowy Crackle (www.crackle.com), który oferuje setki filmów i programów widzom w modelu opartym o wyświetlanie reklam. Są to rozwiązania dostępne na razie głownie na rynku amerykańskim.

[b]Niedawno Sony otworzyło swoje centrum finansowo-księgowe w Gdyni. Ile będzie tu zatrudniać osób?[/b]

Centrum Global Business Services będzie w przyszłości miejscem różnorodnych finansowych i księgowych operacji dotyczących szeregu naszych europejskich oddziałów. Zatrudniliśmy już prawie 80 osób i spodziewamy się, że liczba ta przekroczy 100.

[i]Rozmawiała Magdalena Lemańska[/i]

[b]"Rz": - Jak kryzysowy rok 2009 wypadł na rynku rozrywki i jak ma szansę wyglądać w tym roku? Jak kino przetrwało trudny rok?[/b]

[b]David Handler[/b]: Niewątpliwie globalny kryzys miał wpływ na każdego z nas. W świecie rozrywki mamy również do czynienia z istotną zmianą w obliczu nadejścia przełomowych technologii. Jednocześnie rekordowe wyniki sprzedaży biletów kinowych na całym świecie są oznaką, że rynek rozrywki na którym oferujemy nasz produkt, pozostaje ciągle bardzo żywy. Być może na naszą korzyść działa również odwieczna zmienność branży rozrywkowej, która sprawia, że zarządzanie w kryzysie i szybkie dostosowanie do zmiennej sytuacji nie jest nam obce.

Pozostało 83% artykułu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację