Victoria Dom liczy na sprzedaż w całym roku 1,2-1,3 tys. lokali wobec 1014 w 2024 r.
– Stabilne koszty materiałów budowlanych i ciągle stosunkowo schłodzony rynek budowy powodują, że udaje nam się utrzymywać koszty produkcji na tym stałym poziomie. W perspektywie najbliższych kwartałów ceny mieszkań będą miały tendencję wzrostową jako skutek dodatkowych wymogów technicznych (m.in. budowy schronów w podziemnych halach garażowych) oraz rosnących cen działek inwestycyjnych – ocenia Wasiluk.
Develia utrzymuje cel sprzedaży mieszkań na cały rok
Budujący w kilku miastach deweloper w ciągu dziewięciu miesięcy sprzedał (A) 2,5 tys. lokali, o 7,4 proc. mniej niż rok wcześniej. W samym III kwartale zawarł 801 umów, o 6,7 proc. więcej rok do roku i 7,1 proc. więcej niż w II kwartale. Na koniec września zawartych było 69 umów rezerwacyjnych.
– Wraz z utrzymującym się trendem spadkowym stóp procentowych obserwujemy stopniowy wzrost popytu na mieszkania – sprzedaż w III kwartale była o kilka procent wyższa niż w II – i spodziewamy się dalszej, umiarkowanej poprawy w kolejnych okresach. Jednocześnie w III kwartale odnotowano spadek podaży na sześciu największych rynkach, szczególnie widoczny we wrześniu. W nadchodzących miesiącach czynniki te będą prowadzić do ograniczania oferty dostępnej dla kupujących. Wyniki po trzech pierwszych kwartałach tego roku są zgodne z naszymi oczekiwaniami, dlatego podtrzymujemy roczny cel sprzedaży 3100-3300 mieszkań – skomentował prezes Andrzej Oślizło. W 2024 r. Develia sprzedała 3197 lokali.
Inpro z poprawą sprzedaży mieszkań w III kwartale
Trójmiejski deweloper podał, że sprzedał (B) w I półroczu 460 mieszkań. To o 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Oznacza to, że w III kwartale spółka znalazła nabywców na 188 lokali, o 52 proc. więcej niż rok wcześniej i o 47 proc. więcej niż kwartał wcześniej.
Dom Development z najlepszą w historii sprzedażą mieszkań
Budujący w czterech miastach deweloper w III kwartale br. ustanowił rekord, sprzedając (B) 1183 lokale, o 2,3 proc. więcej niż rok wcześniej i o 18,3 proc. więcej niż w II kwartale. W okresie styczeń–wrzesień deweloper znalazł nabywców na 3216 lokali, o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma łagodniej niż konkurenci przechodzi przez rynkowe zawirowania.
– Za nami najlepszy kwartał w naszej historii i już piąty z rzędu, w którym znaleźliśmy nabywców na co najmniej 1 tys. lokali. Świadczy to o bardzo dobrym dopasowaniu oferty do oczekiwań rynku – skomentował prezes Mikołaj Konopka. – Czas wyprzedaży oferty w naszym przypadku wynosi poniżej czterech kwartałów, podczas gdy wielu naszych konkurentów zmaga się z nadpodażą na rynku. Miniony kwartał przyniósł także kolejne obniżki stóp procentowych, co przekłada się na wzrost zdolności kredytowej klientów i ich rosnącą skłonność do zakupów mieszkań właśnie przy wsparciu finansowania bankowego. W Grupie Dom Development transakcje finansowane kredytem stanowiły 55 proc. całkowitej sprzedaży lokali w III kwartale – dodał.
Wikana z chudym III kwartałem
Budujący w południowo-wschodniej Polsce deweloper podał, że sprzedał (A) w ciągu trzech kwartałów br. 158 lokali. To o 53 proc. więcej niż rok wcześniej. Oznacza to jednak, że w samym III kwartale znalazł nabywców na 33 mieszkania, o 32 proc. więcej niż rok wcześniej, ale i o 52 proc. mniej niż w II kwartale. To zatem ponownie chudy wynik po wcześniejszych trzech lepszych kwartałach.
Marvipol z prawie trzycyfrowym wynikiem
Budujący głównie w Warszawie oraz punktowo w Gdyni i Wrocławiu deweloper w III kwartale sprzedał (B) 98 lokali, o 10 proc. mniej niż rok wcześniej, ale i o 21 proc. więcej niż w II kwartale. Zwiększanie sprzedaży trwa mozolnie. W ciągu dziewięciu miesięcy Marvipol znalazł nabywców na 266 lokali – to o 27 proc. mniej niż rok wcześniej.