Reklama

Maciej Witucki: Wybory zadecydują o losach polskiej przedsiębiorczości

15 października wybierzemy model, w którym polska gospodarka będzie się rozwijała lub tkwiła w stagnacji. Wybierajmy mądrze!

Publikacja: 12.10.2023 03:00

15 października wybierzemy model, w którym polska gospodarka będzie się rozwijała lub tkwiła w stagn

15 października wybierzemy model, w którym polska gospodarka będzie się rozwijała lub tkwiła w stagnacji

Foto: Adobe Stock

W kampanii wyborczej wiele się mówi o emocjach, sprawach światopoglądowych, a mało o programach, zwłaszcza dotyczących gospodarki. Ale nie miejmy złudzeń, nawet jeśli nie słychać tego w debacie publicznej, wybory zdecydują o kondycji polskiej przedsiębiorczości.

Od prawie dekady mamy do czynienia z deklaracjami dotyczącymi promocji i wsparcia naszej prywatnej przedsiębiorczości, ale nad krajem krąży przede wszystkim duch „narodowego czempionizmu”. Dla długofalowego rozwoju gospodarki ważne są nie tylko deklarowane priorytety, lecz przede wszystkim ich realizacja. Aby być sprawiedliwym, trzeba pochwalić działania rządu w czasach pandemii, w tym masowe wsparcie finansowe firm. Ale niewątpliwie wiodącym kierunkiem gospodarczej, jak i społecznej polityki aktualnie rządzących jest centralizacja i pasja do wielkich projektów.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Jak obejść podatkowe liberum veto Karola Nawrockiego?
Opinie Ekonomiczne
Dr Arak: Polityka monetarna staje się coraz bardziej polityczna
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Osładzanie życia bez opłat
Opinie Ekonomiczne
Cezary Kocik, mBank, o podwyżce CIT dla banków: Szkodliwa, dyskryminująca i krótkowzroczna
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Powrót do szkoły?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama