Wiceprezes Millennium: Klienci Euro Banku to atrakcyjny sektor

Klienci Euro Banku mają trochę inni profil niż klienci Banku Millennium, ale jest to bardzo atrakcyjny sektor ze względu na możliwości rozwoju consumer finance - mówi Fernando Bicho, wiceprezes Banku Millennium, w rozmowie z Maciejem Rudke.

Aktualizacja: 05.11.2018 18:36 Publikacja: 05.11.2018 15:10

Fernando Bicho, wiceprezes Millennium

Fernando Bicho, wiceprezes Millennium

Foto: www.bankmillennium.pl

Bank Millennium zapłaci za Euro Bank 1,83 mld zł, co stanowi 1,2x wartości księgowej, czyli więcej niż Santander Bank Polska zapłacił za część podstawową Deutsche Banku Polska (0,65) i BGŻ BNP Paribas za Raiffeisen Polbank (0,95), choć wcześniej były też transakcje dotyczące banków bez hipotek frankowych, takie jak Pekao 1,42x, Alior 1,96x czy Santander Consumer Bank 1,99x wartości księgowej. Czy płacicie dobrą cenę?

Kupujemy bank, który w ostatnich pięciu latach generował zysk netto i choć jego wskaźnik rentowności ROE jest nieco poniżej średniej dla polskie bankowego (6-7 proc. vs 8-9 proc.), ale regularnie zarabiał. Poza tym kupujemy bank wykorzystując kapitał nadwyżkowy, którego nie mogliśmy spożytkować na wypłatę dywidendy, ani nie był potrzebny aż w takim stopniu do finansowania rozwoju organicznego. Naszym zdaniem płacimy odpowiednią cenę za ugruntowanie naszej pozycji na rynku, zwiększenie skali działania oraz możliwość szybszej realizacji strategii wzrostu 2020, a w szczególności zwiększenie sprzedaży kredytów gotówkowych skierowanych do nowych klientów. Po fuzji będzie to dużo większy i bardziej konkurencyjny bank. Zwiększy się nasza obecność w regionach, będziemy w 200 miastach, w których mieszka 4,5 mln osób, gdzie do tej pory w ogóle nie prowadziliśmy aktywności. Przejęcie Euro Banku oznacza nowe możliwości w zakresie consumer finance oraz wprowadza model franczyzowy dystrybucji do naszego banku.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Rodeo po rosyjsku, czyli jak ujeździć Amerykę
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Nie tylko meble. Polska gospodarka wpada w pułapkę
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Czy warto deregulować?
Opinie Ekonomiczne
Robert Gwiazdowski: Wybory prezydenckie w KGHM
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Qui pro quo, czyli awantura o składkę
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem