Reklama

Prezes od Bonda

Ambitny prezes Vistuli & Wólczanki Rafał Bauer zasłynął pozyskaniem do kampanii reklamowej Pierce'a Brosnana, odtwórcy roli agenta 007. Teraz chce przejąć jubilerską grupę W. Kruk

Aktualizacja: 05.05.2008 22:03 Publikacja: 05.05.2008 21:02

Rafał Bauer

Rafał Bauer

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

W biznesie pracuje od wielu lat i znany jest z podejmowania odważnych decyzji. Jak choćby zakupu od grupy EM&F sieci Galeria Centrum, którą teraz restrukturyzuje i znacznie szybciej niż poprzedni właściciel rozbudowuje.

Zawsze elegancko ubrany podkreśla, że nosi koszule Wólczanki, bo dzięki świetnym tkaninom może ona konkurować z markami zachodnimi. Zanim stanął na czele jednej z najprężniej rozwijających się firm odzieżowych w Polsce, zdobywał doświadczenie w zupełnie innych branżach. Na Uniwersytecie Warszawskim skończył ekonomię o specjalności ekonometria, a jego pierwszą pracą była posada doradcy prezesa Powszechnego Banku Kredytowego. Od 1995 r. przez cztery kolejne lata był też dyrektorem inwestycyjnym w International Westfund Holdings Ltd. Później zajmował już tylko stanowiska prezesów – najpierw w Hucie Szkła Ujście, potem znanego producenta okien i drzwi Sokółka, by przejść do sieci wypożyczalni filmów Hollywood Video.

Przełom nadszedł w kwietniu 2004 r., kiedy to stanął na czele Wólczanki, jednego z najbardziej znanych producentów koszul w Polsce z ponad 60-letnią historią. Szybko zabrał się do uzdrawiania przynoszącej straty firmy, zdecydował też o zamknięciu jednej z łódzkich szwalni. Pracę straciło 70 osób, co w Łodzi przyjęto z zaskoczeniem. – Nie da się pogodzić restrukturyzacji z byciem pracodawcą roku. Zwolnienia nigdy nie są łatwymi decyzjami, ale po to się wymienia prezesów, żeby je podejmowali – mówił w jednym z wywiadów.

Wólczanka miała się coraz lepiej i Bauer zaczął się rozglądać za okazją do poszerzenia swojej domeny. Wybór padł na inną polską markę z tradycjami – Vistulę. Po przeprowadzeniu fuzji za sterem połączonych firm stanął w 2006 r. Rafał Bauer. Znowu postawił na szybki rozwój i restrukturyzację – dzięki temu firma zaczęła szybko poprawiać wyniki finansowe. Ubiegły rok zakończyła z 411,6 mln zł przychodów przy 50 mln zł zysku netto, który był ponad trzy razy wyższy niż w 2006 r.

2007 rok zapisze się w pamięci Rafała Bauera z jeszcze jednego powodu – firmie udało się pozyskać do kampanii reklamowej aktora Pierce'a Brosnana. Jak wspomina sam Bauer, negocjacje trwały długo, jednak zdecydował moment, kiedy odtwórca roli 007 zobaczył ubrania, w których miał wstąpić w sesji. Bardzo mu się spodobały, był nawet gotowy na przedłużenie kontraktu na kampanię wiosenno letnią. Firma jednak odmówiła, bo bondowska twarz za bardzo się opatrzyła.

Reklama
Reklama

Pod wodzą Rafała Bauera Vistula & Wólczanka stała się grupą odzieżową z prawdziwego zdarzenia. Firma sprzedaje odzież męską jeszcze pod innymi markami, jak Lantier, Luigi Vesari, Lettfield, a także damską z metką Andre Renard.

W biznesie pracuje od wielu lat i znany jest z podejmowania odważnych decyzji. Jak choćby zakupu od grupy EM&F sieci Galeria Centrum, którą teraz restrukturyzuje i znacznie szybciej niż poprzedni właściciel rozbudowuje.

Zawsze elegancko ubrany podkreśla, że nosi koszule Wólczanki, bo dzięki świetnym tkaninom może ona konkurować z markami zachodnimi. Zanim stanął na czele jednej z najprężniej rozwijających się firm odzieżowych w Polsce, zdobywał doświadczenie w zupełnie innych branżach. Na Uniwersytecie Warszawskim skończył ekonomię o specjalności ekonometria, a jego pierwszą pracą była posada doradcy prezesa Powszechnego Banku Kredytowego. Od 1995 r. przez cztery kolejne lata był też dyrektorem inwestycyjnym w International Westfund Holdings Ltd. Później zajmował już tylko stanowiska prezesów – najpierw w Hucie Szkła Ujście, potem znanego producenta okien i drzwi Sokółka, by przejść do sieci wypożyczalni filmów Hollywood Video.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Afera na sierpień
Opinie Ekonomiczne
Marcin Zieliński: Ukryte pułapki nowego budżetu UE dla Polski
Opinie Ekonomiczne
Przemysław Tychmanowicz: Likwidacji podatku Belki nie ma, ale też jest OKI
Opinie Ekonomiczne
Polska wciąż importuje rosyjskie węglowodory
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Szkodliwe skutki pseudoafery z KPO
Reklama
Reklama