Jego życie było pasmem sukcesów. Ale tylko do ubiegłego roku, gdy O’Reilly musiał zrezygnować z posady prezesa porcelanowego giganta, firmy Waterford Wedgwood. Teraz pilnie poszukuje chętnych na 60-proc. pakiet udziałów w zadłużonej na 450 mln euro firmie, która w tym roku skończy 250 lat.
73-letni O’Reilly to w Irlandii człowiek instytucja. Jego osobisty majątek wyceniany jest na 1,8 mld euro – do żony, z którą ma rozdzielność majątkową, należy kolejnych kilkaset milionów. Porcelana Waterford Wedgwood (w grupie jest też niemiecki Rosenthal) trafia nie tylko do tysięcy sklepów na całym świecie, ale także na dwory królewskie i do prezydenckich rezydencji.
Urodził się w Dublinie w 1936 r. – ojciec był urzędnikiem i, zaczynając pracę dla irlandzkiego rządu, zmienił nazwisko z Reilly na O’Reilly, by brzmiało bardziej po irlandzku. Anthony zaczął edukację w Belvedere College, gdzie może nie zasłynął dokonaniami naukowymi, ale za to sportowymi jak najbardziej. Grał w piłkę nożną, tenisa, krykieta – zdobywając w 1950 r. wraz z drużyną tytuł mistrza kraju juniorów. Ale jego powołaniem było rugby. Choć studiował prawo i filozofię, szybko je porzucił. Cały czas grał; jako 18-latek, najmłodszy gracz w historii, zadebiutował w drużynie narodowej. Po 16 latach, w 1970 roku, skończył karierę w reprezentacji.
Równolegle rozwijał karierę biznesową. Zaczynał od firmy konsultingowej Weston-Evans z jak sam wspomina, bardzo szczodrym wynagrodzeniem. W 1962 r. został dyrektorem generalnym w Kerrygold. Dzięki niemu produkowane pod tą marką masło zaczęło podbijać inne rynki, dziś znane jest też w Polsce. Później przeszedł do amerykańskiego koncernu Heinz, znanego z dań gotowych i słynnego ketchupu. Trzy lata później zaczął kierować brytyjską filią koncernu. Po dwóch latach doskonałych wyników został wiceprezesem odpowiedzialnym za region Ameryki Północnej i Pacyfiku. W 1987 r. został pierwszym prezesem spoza rodziny Heinz.
Za jego prezesury wartość firmy wzrosła z 908 mln do 11 mld dol. Po odejściu z firmy w 1998 r. za zarobione pieniądze kupił udziały m.in. w Waterford Wedgwood oraz medialnym koncernie Independent News & Media (IN&M). Jego konikiem są media. IN&M za jego panowania przejął 38 gazet i ponad 70 stacji radiowych, głównie w RPA i Australii. W 1995 r. kupił brytyjski dziennik „The Independent”. Obecnie należy do niego ponad 200 gazet i magazynów z 1,9 mld euro przychodów i 110 mln euro zysku netto. Aktywa grupy są warte ok. 4,7 mld euro.