Reklama
Rozwiń
Reklama

Kredyt Bank przedstawia nowe cele strategiczne

Rozmowa: Maciej Bardan, prezes Kredyt Banku

Publikacja: 10.11.2010 01:04

Maciej Bardan

Maciej Bardan

Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski Szymon Łaszewski

[b]Rz: Jakie są założenia nowej strategii banku do 2012 r.?[/b]

[b]Maciej Bardan: [/b] Chcemy stworzyć trzy główne linie biznesowe: fabrykę kredytów hipotecznych, bankowość detaliczną, która ma migrować w stronę zamożnych klientów, oraz bankowość przedsiębiorstw. Każda z nich bierze na siebie odpowiedzialność za swój osobny bilans oraz rachunek zysków i strat. Chce- my poprawić efektywność, tak aby do 2012 r. osiągnąć dwucyfrowy zwrot z kapitału, a relacja kosztów do dochodów banku ma wynieść ok 55 proc.

[b]Czy to nie są zbyt ostrożne założenia?[/b]

Dla nas te cele są ambitne. Oczywiście to nie jest strategia, dzięki której bank przeskoczy nagle do innej ligi, ale pozwoli wrócić na ścieżkę, gdzie obecne są banki porównywalne do naszego.

[b]Na czym ma polegać nowa segmentacja klientów? [/b]

Reklama
Reklama

Obecnie ponad 79 proc. naszej bazy to klienci masowi z dochodami poniżej 2,5 tys. zł. To w dużym stopniu jest bagaż, jaki został po sieci Żagiel. Chcemy na większą skalę pozyskiwać klientów zamożnych. W segmencie przedsiębiorstw chcemy zwiększać liczbę klientów o 5 tys. rocznie, tak aby do 2012 r. przybyło nam 10 – 12 tys. nowych firm.

[b]A co z nowym systemem informatycznym?[/b]

Jeszcze nie wybraliśmy dostawcy, ale spodziewam się, że nastąpi to do końca roku i w 2013 r. bank będzie funkcjonował już w nowym systemie. Natomiast podpisaliśmy list intencyjny z dostawcą systemu do zbudowania nowej bankowości elektronicznej i mamy nadzieję, że do końca roku będzie już umowa w tej sprawie. Za sześć – osiem miesięcy powinniśmy już przeprowadzać testy wdrożeniowe dla bankowości detalicznej.

[i] —rozmawiała

Monika Krześniak[/i]

[b]Rz: Jakie są założenia nowej strategii banku do 2012 r.?[/b]

[b]Maciej Bardan: [/b] Chcemy stworzyć trzy główne linie biznesowe: fabrykę kredytów hipotecznych, bankowość detaliczną, która ma migrować w stronę zamożnych klientów, oraz bankowość przedsiębiorstw. Każda z nich bierze na siebie odpowiedzialność za swój osobny bilans oraz rachunek zysków i strat. Chce- my poprawić efektywność, tak aby do 2012 r. osiągnąć dwucyfrowy zwrot z kapitału, a relacja kosztów do dochodów banku ma wynieść ok 55 proc.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Opinie Ekonomiczne
Grodziewicz, Bombczyński: Przepisy, które budzą emocje i generują ryzyka
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Halesiak: Strategiczne wizje i przemilczane kompromisy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama