Zanim powiem bardziej szczegółowo o strategii Lukas Banku, chciałbym najpierw pokazać szerszą perspektywę – międzynarodową strategię Crédit Agricole. Przyjęliśmy bowiem nową strategię na najbliższe dziesięć lat i dokonaliśmy tego jako pierwszy bank we Francji po kryzysie finansowym i przyjęciu standardów Bazylei III. Na podstawie tej długoterminowej strategii opracowaliśmy też plan średnioterminowy – do 2014 r. Dotyczy on nie tylko Crédit Agricole we Francji oraz bankowości detalicznej, ale wszystkich zagranicznych spółek grupy i wszystkich linii biznesowych. A zatem również Polski i Lukas Banku. Naszym celem jest stanie się na rynku europejskim modelowym bankiem uniwersalnym zorientowanym na klienta. Podstawą tej strategii są: wzrost organiczny, efekty synergii grupy, zaangażowanie i odpowiedzialność.
Ale proszę podać jakieś liczby? Patrząc na pozycję pana banku we Francji, w Polsce inwestorzy oczekują od was więcej...
Oto one. Crédit Agricole Bank Polska, jako że oficjalna nazwa Lukas Banku również się zmieni, do końca 2014 r. powinien pozyskać 300 tys. nowych klientów detalicznych, co oznacza przyrost o 30 proc., ponieważ obecnie mamy nieco ponad 1 milion rachunków bieżących. Aby ułatwić pozyskanie takiej liczby klientów, otworzy 150 nowych placówek. Łącznie będzie to oznaczało sieć 600 oddziałów.
A jeśli chodzi o ofertę?
Bank w większym stopniu skoncentruje się na kredytach hipotecznych – celem jest uzyskanie udziału w rynku na poziomie 4 proc. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia tego wyniku – sprzedaż w zeszłym roku wzrosła o 40 proc. wobec 2009 roku. Aby pozyskać nowych klientów, musimy też zwrócić się do nowych grup docelowych – klientów młodszych i o wyższych dochodach. Jednocześnie bank mocniej zabiegać będzie o pozyskanie klientów z segmentu małych i średnich firm i dużych korporacji.
—rozmawiała Monika Krześniak