Reklama
Rozwiń
Reklama

Liczymy na trzydzieści miliardów złotych

Rozmowa: Józefa Majerczak, wiceprezes PKP PLK

Publikacja: 31.05.2012 03:57

Rz: Na jakie środki na swoje inwestycje liczy PKP PLK od 2014 r.?

Józefa Majerczak: W kolejnej unijnej perspektywie budżetowej 2014 – 2020 skupimy się na pracach modernizacyjnych i rewitalizacyjnych na liniach mających największy potencjał transportowy, przede wszystkim ujętych w sieci TEN-T, a także w wielkich aglomeracjach. Zwracamy również uwagę władz samorządowych na możliwość pozyskania środków unijnych na modernizację tras ważnych dla regionów. Liczę, że na te dwa cele łącznie uzyskamy przynajmniej 30 miliardów złotych, czyli mniej więcej tyle co w latach 2007 – 2013.

Jakiej wartości kontrakty zrealizujecie w tym i przyszłym roku?

Wartość podpisanych, realizowanych i planowanych do podpisania umów wskazuje, że w tym roku możemy wydać ok. 5 mld zł. Przyszły rok może przynieść wzrost tej kwoty do nawet 8 mld zł. Do końca bieżącej perspektywy finansowej, tj. do 2015 r., planujemy wykorzystanie wszystkich środków z UE.

Z jakimi największymi problemami spotyka się PKP PLK w trakcie przygotowywania inwestycji?

Reklama
Reklama

Najważniejsza bariera to ograniczony potencjał wykonawców. Do istotnych problemów zaliczyć trzeba również: formalizm składania zamówień, skomplikowane procedury oceny oddziaływania na środowisko i przepisy prawa budowlanego, a także zmiany oczekiwań samorządów w zakresie inwestycji. W niedobrym kierunku, obniżającym jakość ofert, poszła też nowelizacja prawa zamówień publicznych z listopada 2009 r.

—rozmawiała Agnieszka Stefańska

Rz: Na jakie środki na swoje inwestycje liczy PKP PLK od 2014 r.?

Józefa Majerczak: W kolejnej unijnej perspektywie budżetowej 2014 – 2020 skupimy się na pracach modernizacyjnych i rewitalizacyjnych na liniach mających największy potencjał transportowy, przede wszystkim ujętych w sieci TEN-T, a także w wielkich aglomeracjach. Zwracamy również uwagę władz samorządowych na możliwość pozyskania środków unijnych na modernizację tras ważnych dla regionów. Liczę, że na te dwa cele łącznie uzyskamy przynajmniej 30 miliardów złotych, czyli mniej więcej tyle co w latach 2007 – 2013.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama