Rz: Na jakie środki na swoje inwestycje liczy PKP PLK od 2014 r.?
Józefa Majerczak: W kolejnej unijnej perspektywie budżetowej 2014 – 2020 skupimy się na pracach modernizacyjnych i rewitalizacyjnych na liniach mających największy potencjał transportowy, przede wszystkim ujętych w sieci TEN-T, a także w wielkich aglomeracjach. Zwracamy również uwagę władz samorządowych na możliwość pozyskania środków unijnych na modernizację tras ważnych dla regionów. Liczę, że na te dwa cele łącznie uzyskamy przynajmniej 30 miliardów złotych, czyli mniej więcej tyle co w latach 2007 – 2013.
Jakiej wartości kontrakty zrealizujecie w tym i przyszłym roku?
Wartość podpisanych, realizowanych i planowanych do podpisania umów wskazuje, że w tym roku możemy wydać ok. 5 mld zł. Przyszły rok może przynieść wzrost tej kwoty do nawet 8 mld zł. Do końca bieżącej perspektywy finansowej, tj. do 2015 r., planujemy wykorzystanie wszystkich środków z UE.
Z jakimi największymi problemami spotyka się PKP PLK w trakcie przygotowywania inwestycji?