Reklama
Rozwiń
Reklama

Firmy chcą mniej barier w handlu

Umowa o wolnym handlu UE i USA może się stać punktem odniesienia dla innych umów na świecie. Źle by się stało, gdybyśmy stracili tę okazję – mówi wiceprezes UPS i wiceszefowa Komisji Biznesu USA na rzecz TTIP Laura Lane.

Aktualizacja: 28.07.2015 07:42 Publikacja: 27.07.2015 22:00

Firmy chcą mniej barier w handlu

Foto: materiały prasowe

Rz: Czy nie ma pani wrażenia, że to Stanom Zjednoczonym bardziej się spieszy do umowy o wolnym handlu z Unią Europejską niż Brukseli?

Nas czas goni bardziej. Barack Obama ma już tylko półtora roku, aby zakończyć wszystkie procedury, a części składowych porozumienia o transatlantyckim partnerstwie w dziedzinie handlu i inwestycji – TTIP jest mnóstwo. Trzeba chociażby zrobić setki tysięcy stron tłumaczeń, co spokojnie zajmie przynajmniej pół roku. Głosowanie w USA nie powinno się odbyć zbyt blisko terminu wyborów, bo wtedy nagle cała umowa stanie się polityczna, a tak przecież nie jest. Na razie prezydent Obama podpisał ustawę o promocji handlu, co powinno ułatwić zadanie naszym negocjatorom, bo daje im większe uprawnienia, zwłaszcza tym, którzy TTIP negocjują.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Promocja Świąteczna!

Wybierz roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Pierwszy rok 179 zł, potem 390 zł pobierane automatycznie co roku.

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Wojtyna: Rada Fiskalna – trzeba nadrobić stracony czas
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: List do Św. Mikołaja, który wierzy w wolny rynek
Opinie Ekonomiczne
Ptak-Iglewska: Rolnicy zwalczają Mercosur i narażają europejskie bezpieczeństwo
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Pieniądze dla Ukrainy: zwyciężył strach i lobby rosyjskie
Opinie Ekonomiczne
Zielony wodór: lekcja z niemieckiego fiaska
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama