Internetowe wideo rozpędza się coraz bardziej

Za pięć lat dostęp do aplikacji umożliwiających oglądanie wideo z sieci poprzez dekoder płatnej TV będzie miało już 40 proc. klientów takiej usługi.

Publikacja: 06.03.2014 08:30

Internetowe wideo rozpędza się coraz bardziej

Foto: Bloomberg

Z badań firmy ABI Reserach wynika, że obecnie ok. 10 proc. klientów płatnej telewizji na świecie z poziomu dekodera ma dostęp do aplikacji umożliwiających oglądanie filmów, granie w gry i słuchanie muzyki na telewizorze. Dostępne w ten sposób usługi zapewniają im zarówno operatorzy płatnych telewizji, jak i telekomunikacyjni. – Operatorzy telekomunikacyjni, tacy jak At&T, Verizon, Free, Orange czy SFR, wiodą prym na rynku aplikacji tworzonych z myślą o dekoderach – zauważają analitycy ABI Research.

Na upowszechnianiu dostępu do wideo nadawanego za pośrednictwem internetu zyskują też niezależni operatorzy wideo w sieci. Nic dziwnego, że wciąż źle traktowany przez wielu operatorów tradycyjnej płatnej telewizji największy internetowy dostawca wideo na świecie, Netflix, po udanym eksperymencie z własnymi serialami („House of cards" i „Orange is the new black") planuje kolejne mocne uderzenie. Jak poinformował niedawno, właśnie zawarł z Disney Co. umowę, dzięki której koncern wyda aż 200 mln dol. na dedykowane Netfliksowi cztery adaptacje komiksów Marvela – są to Daredevil, Jessica Jones, Iron Fist i Luke Cage. Przy powstaniu 60 odcinków seriali dostanie pracę 3,4 tys. osób.

10 proc. klientów płatnej telewizji korzysta dziś poprzez dekoder z aplikacji dających dostęp m.in. do filmów

Netfliksowi, Hulu, a także naszym rodzimym portalom zwanym z anglosaska platformami OTT (over-the-top), jak Ipla, TVN Player, VoD TVP czy Iplex, sprzyja niesłabnące zainteresowanie tabletami, których sprzedaż wciąż rośnie. Jak podał niedawno w swoim cyklicznym podsumowaniu rynku Gartner, globalnie kupiliśmy w 2013 roku aż o 68 proc. tabletów więcej niż rok wcześniej. Łączna sprzedaż elektronicznych tabliczek sięgnęła 195,4 mln sztuk. Prawie 121 mln stanowiły w tej puli często tańsze od iPadów tablety, działające w oparciu o system Android – to już prawie 62 proc. wszystkich tabletów, jakie trafiły na rynek (rok wcześniej było to niecałe 46 proc.). – W 2013 roku tablety stały się szeroko dostępne dzięki upowszechnieniu bazujących na systemie Android urządzeń na każdą kieszeń, oferujących użytkownikom przyzwoite parametry – komentowała w raporcie Roberta Cozza, dyrektor badań w Gartnerze.

Zdaniem ekspertów z firmy badawczej  Harris Interactive choć na amerykańskim rynku od kilku sezonów jest głośno o narastaniu zjawiska odcinania kabla, czyli rezygnowania z tradycyjnej płatnej telewizji na rzecz serwisu wideo w sieci, korzystanie z tego ostatniego wcale nie musi się jednak przekładać na odrzucanie kablówki czy platformy satelitarnej.

Badania wykazały, że płatną telewizję ma w domu 75 proc. dorosłych Amerykanów. Wśród tych, którzy mają wykupioną kablówkę, połowa ma już zasubskrybowanego Netfliksa, 53 proc. – Amazon Prime (serwis filmowy Amazona), a 30 proc. – serwis Hulu Plus. Wśród widzów platform satelitarnych Hulu Plus ma wykupione 26 proc., Amazon Prime: – 22 proc., a Netfliksa – 20 proc.

Z badań firmy ABI Reserach wynika, że obecnie ok. 10 proc. klientów płatnej telewizji na świecie z poziomu dekodera ma dostęp do aplikacji umożliwiających oglądanie filmów, granie w gry i słuchanie muzyki na telewizorze. Dostępne w ten sposób usługi zapewniają im zarówno operatorzy płatnych telewizji, jak i telekomunikacyjni. – Operatorzy telekomunikacyjni, tacy jak At&T, Verizon, Free, Orange czy SFR, wiodą prym na rynku aplikacji tworzonych z myślą o dekoderach – zauważają analitycy ABI Research.

Pozostało 82% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie