Jak szacuje GfK Polonia, od 2010 r. do końca 2013 r. sprzedało się w Polsce 2,6 mln smart TV – telewizorów z dostępem do sieci, dzięki czemu możliwe jest na nich korzystanie ze specjalnych aplikacji. W związku z tym, że definicji smart TV jest wiele, GfK podaje swoją. – Przez smart TV rozumiemy telewizory z funkcją otwartego internetu (czyli takie, które mają wyszukiwarkę) lub dostęp do AppStore. Większość z tych sprzedawanych na polskim rynku stanowią modele pierwszego typu – mówił Arkadiusz Bicki z GfK Polonia na wczorajszej konferencji Aplikacje.tv.
Jak dodał Bicki, Polska jest jednym z najlepiej wyposażonych dziś w tego rodzaju urządzenia krajów w Europie. – Jesteśmy w europejskiej czołówce. Niekwestionowanym liderem są Niemcy – mówił.
Globalnie, według szacunków firmy Research and Markets, w ubiegłym roku telewizorów z dostępem do sieci było już 307 mln (ma je 12,4 proc. gospodarstw domowych), ale do 2018 r. ta liczba wzrośnie do 759 mln (wtedy urządzenie będzie stało w co czwartym domu).
500 tysięcy użytkowników hybrydowej TV planuje mieć w tym roku Telewizja Polska
W Polsce smart TV stanowią teraz 40 proc. wszystkich kupowanych Polsce odbiorników. Ten odsetek po latach szybkiego wzrostu w 2013 r. się ustabilizował. – W związku z wyłączeniem analogowej telewizji naziemnej zaobserwowaliśmy wzrost zainteresowania mniejszymi i tańszymi modelami telewizorów – zauważa Bicki. Prawdopodobnie Polacy kupowali tańsze telewizory jako drugie w swoich domach – do odbierania wyłącznie stacji bezpłatnej naziemnej telewizji.