SEO Wyniki finansowe Agory w II kwartale

Aktualnie spodziewa się, że rynek reklamy może wzrosnąć w tym roku nawet o 3 proc. Dziś ogłoszono też ofertę zapowiadanego skupu akcji własnych.

Publikacja: 14.08.2014 10:13

Przychody Agory w drugim kwartale sięgnęły 270,8 milinów złotych, o 0,4 procent mnie niż przed rokie

Przychody Agory w drugim kwartale sięgnęły 270,8 milinów złotych, o 0,4 procent mnie niż przed rokiem.

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Przychody mediowej grupy w II kwartale sięgnęły 270,8 mln zł, o 0,4 proc. mniej niż przed rokiem.– Wpływ miały na to przede wszystkim rosnące o 17,9 proc. do 26,3 mln zł przychody z pozostałej sprzedaży, obejmujące przede wszystkim przychody z dystrybucji filmu „Powstanie Warszawskie" oraz wyższe wpływy ze sprzedaży barowej w kinach. Przychody ze sprzedaży usług reklamowych były niższe zaledwie o 1,3% i wyniosły 146,3 mln zł, a przychody ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyły się o 2,7 proc. do kwoty 32,5 mln zł – podano. Co ciekawe, grupa podała w końcu pierwsze wyniki swojej elektronicznej prenumeraty. Na koniec czerwca miało ją wykupioną 15,1 tys. osób. Do końca tego roku Agora chce ich mieć 40 tys., a do końca 2016: 75 tys.Czy 40 tys. wciąż jest realnym celem na ten rok? - Na pewno jest to cel ambitny - przyznaje Bartosz Hojka, prezes Agory. Jak jednak dodał Robert Musiał z zarządu spółki, wciąż jest realny.

Wynik operacyjny Agory wynosił 0 zł (przy 4,3 mln zł rok wcześniej), a wynik netto: -1,5 mln zł przy 0,6 mln zysku przed rokiem w tym samym czasie (oraz -1 mln zł dla akcjonariuszy jednostki dominującej przy 1,3 mln zł zysku rok wcześniej). - Koszty operacyjne netto grupy Agora wzrosły (o 1,2 proc.) do 270,8 mln zł. Wpłynęły na to głównie wyższe (o 7,4 proc.) koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników związane z realizacją projektów rozwojowych w grupie – podano.

W górę prognozy dla reklamy

Spółka zweryfikowałą w górę swoje prognozy dla reklamy, bo widzi poprawę na rynku. - Zarówno w pierwszym, jak i w drugim kwartale roku reklamodawcy wydali więcej na promowanie swoich produktów i usług niż w analogicznych okresach 2013 (odpowiednio: o 1 proc. i 2,5 proc.). Spółka dostrzega poprawę kondycji rynku reklamowego szczególnie w drugim kwartale 2014 r., w którym wydatki reklamowe dużo wolniej zmniejszały się w prasie, a dynamicznie rosły w większości pozostałych segmentów rynku reklamowego – podaje Agora. W II kwartale wydatki na reklamę w Polsce wyniosły według grupy 2 mld zł. Najszybciej rósł Internet: o 7 proc., radio: o 6 proc. i telewizja: o 5,5 proc. Outdoor zyskał 0,5 proc., a prasa odnotowała spadki przychodów reklamowych. Magazyny o 12 proc., a gazety o 16,5 proc. -Wierzymy, że to będzie rok, w którym koniunktura na rynku reklamy będzie się poprawiała ale beneficjentami tego trendu będą głównie telewizja i Internet  - mówił Bartosz Hojka.

W związku z poprawą sytuacji, Agora zmieniła podaną marcu prognozę. Cały rynek ma jej zdaniem w tym roku szansę na 1-3 proc. wzrost. Telewizja ma rosnąć w tempie 3-6 proc., Internet: 5-8 proc., kino: 0-3 proc., radio: 4-7 proc., reklama zewnętrzna odnotuje dynamikę od -1 proc. do 2 proc., reklama w czasopismach skurczy się o 9-13 proc., a w gazetach: o 20-24 proc.

Wcześniej grupa szacowała maksymalnie 2 proc.

Wobec braku dywidendy za 2013 r., grupa skupi z rynku prawie 3,64 mln akcji własnych (3,27 mln na okaziciela i 366,4 tys. imiennych), z tego 2,78 mln akcji w ramach ogłoszonej dziś oferty. Cena za walor wyniesie 12 zł (kurs Agory na wczorajszym zamknięciu wynosił 8,32 zł). Rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń nastąpi 25 sierpnia i potrwa do 5 września, transakcje zostaną rozliczone 12 września. -  To pierwsza oferta w ramach zapowiedzianego skupu akcji, obejmująca ok. 75 proc. całego pakietu. Druga musi być przeprowadzona do koca czerwca przyszłego roku, ale jeszcze nie określiliśmy dokładnych terminów – podał Grzegorz Kossakowski z zarządu Agory. - Zdaniem Dominika Niszcza, analityka zDM Reiffeisen, to hojna dywidenda przypadająca na ten rok. - Spółka mogła ją przeprowadzić w dwóch równych transzach, a jednak większość akcji zdecydowała się skupić w tym roku, a kwota, jaką na to przeznacza, jest wyższa niż standardowo wynosiła ta przeznaczana na dywidendę w wysokości 0,5 zł za akcję - mówi.

Na koniec I półrocza grupa miała 137,6 mln zł środków pieniężnych plus dostęp do wartej 170 mln zł linii kredytowej i wciąż nie wyklucza przejęć. -  Analizujemy kilka projektów inwestycyjnych – powiedział Hojka, nie podając szczegółów.

Przychody mediowej grupy w II kwartale sięgnęły 270,8 mln zł, o 0,4 proc. mniej niż przed rokiem.– Wpływ miały na to przede wszystkim rosnące o 17,9 proc. do 26,3 mln zł przychody z pozostałej sprzedaży, obejmujące przede wszystkim przychody z dystrybucji filmu „Powstanie Warszawskie" oraz wyższe wpływy ze sprzedaży barowej w kinach. Przychody ze sprzedaży usług reklamowych były niższe zaledwie o 1,3% i wyniosły 146,3 mln zł, a przychody ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyły się o 2,7 proc. do kwoty 32,5 mln zł – podano. Co ciekawe, grupa podała w końcu pierwsze wyniki swojej elektronicznej prenumeraty. Na koniec czerwca miało ją wykupioną 15,1 tys. osób. Do końca tego roku Agora chce ich mieć 40 tys., a do końca 2016: 75 tys.Czy 40 tys. wciąż jest realnym celem na ten rok? - Na pewno jest to cel ambitny - przyznaje Bartosz Hojka, prezes Agory. Jak jednak dodał Robert Musiał z zarządu spółki, wciąż jest realny.

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?