Przychody mediowej grupy w II kwartale sięgnęły 270,8 mln zł, o 0,4 proc. mniej niż przed rokiem.– Wpływ miały na to przede wszystkim rosnące o 17,9 proc. do 26,3 mln zł przychody z pozostałej sprzedaży, obejmujące przede wszystkim przychody z dystrybucji filmu „Powstanie Warszawskie" oraz wyższe wpływy ze sprzedaży barowej w kinach. Przychody ze sprzedaży usług reklamowych były niższe zaledwie o 1,3% i wyniosły 146,3 mln zł, a przychody ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyły się o 2,7 proc. do kwoty 32,5 mln zł – podano. Co ciekawe, grupa podała w końcu pierwsze wyniki swojej elektronicznej prenumeraty. Na koniec czerwca miało ją wykupioną 15,1 tys. osób. Do końca tego roku Agora chce ich mieć 40 tys., a do końca 2016: 75 tys.Czy 40 tys. wciąż jest realnym celem na ten rok? - Na pewno jest to cel ambitny - przyznaje Bartosz Hojka, prezes Agory. Jak jednak dodał Robert Musiał z zarządu spółki, wciąż jest realny.
Wynik operacyjny Agory wynosił 0 zł (przy 4,3 mln zł rok wcześniej), a wynik netto: -1,5 mln zł przy 0,6 mln zysku przed rokiem w tym samym czasie (oraz -1 mln zł dla akcjonariuszy jednostki dominującej przy 1,3 mln zł zysku rok wcześniej). - Koszty operacyjne netto grupy Agora wzrosły (o 1,2 proc.) do 270,8 mln zł. Wpłynęły na to głównie wyższe (o 7,4 proc.) koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników związane z realizacją projektów rozwojowych w grupie – podano.
W górę prognozy dla reklamy
Spółka zweryfikowałą w górę swoje prognozy dla reklamy, bo widzi poprawę na rynku. - Zarówno w pierwszym, jak i w drugim kwartale roku reklamodawcy wydali więcej na promowanie swoich produktów i usług niż w analogicznych okresach 2013 (odpowiednio: o 1 proc. i 2,5 proc.). Spółka dostrzega poprawę kondycji rynku reklamowego szczególnie w drugim kwartale 2014 r., w którym wydatki reklamowe dużo wolniej zmniejszały się w prasie, a dynamicznie rosły w większości pozostałych segmentów rynku reklamowego – podaje Agora. W II kwartale wydatki na reklamę w Polsce wyniosły według grupy 2 mld zł. Najszybciej rósł Internet: o 7 proc., radio: o 6 proc. i telewizja: o 5,5 proc. Outdoor zyskał 0,5 proc., a prasa odnotowała spadki przychodów reklamowych. Magazyny o 12 proc., a gazety o 16,5 proc. -Wierzymy, że to będzie rok, w którym koniunktura na rynku reklamy będzie się poprawiała ale beneficjentami tego trendu będą głównie telewizja i Internet - mówił Bartosz Hojka.
W związku z poprawą sytuacji, Agora zmieniła podaną marcu prognozę. Cały rynek ma jej zdaniem w tym roku szansę na 1-3 proc. wzrost. Telewizja ma rosnąć w tempie 3-6 proc., Internet: 5-8 proc., kino: 0-3 proc., radio: 4-7 proc., reklama zewnętrzna odnotuje dynamikę od -1 proc. do 2 proc., reklama w czasopismach skurczy się o 9-13 proc., a w gazetach: o 20-24 proc.
Wcześniej grupa szacowała maksymalnie 2 proc.
Wobec braku dywidendy za 2013 r., grupa skupi z rynku prawie 3,64 mln akcji własnych (3,27 mln na okaziciela i 366,4 tys. imiennych), z tego 2,78 mln akcji w ramach ogłoszonej dziś oferty. Cena za walor wyniesie 12 zł (kurs Agory na wczorajszym zamknięciu wynosił 8,32 zł). Rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń nastąpi 25 sierpnia i potrwa do 5 września, transakcje zostaną rozliczone 12 września. - To pierwsza oferta w ramach zapowiedzianego skupu akcji, obejmująca ok. 75 proc. całego pakietu. Druga musi być przeprowadzona do koca czerwca przyszłego roku, ale jeszcze nie określiliśmy dokładnych terminów – podał Grzegorz Kossakowski z zarządu Agory. - Zdaniem Dominika Niszcza, analityka zDM Reiffeisen, to hojna dywidenda przypadająca na ten rok. - Spółka mogła ją przeprowadzić w dwóch równych transzach, a jednak większość akcji zdecydowała się skupić w tym roku, a kwota, jaką na to przeznacza, jest wyższa niż standardowo wynosiła ta przeznaczana na dywidendę w wysokości 0,5 zł za akcję - mówi.