Reklama

Komitety wyborcze zostawiają miliony Big Techom

Dwie największe partie polityczne walczące o władzę w Polsce w wyborach parlamentarnych mogły wydać na reklamy w serwisach Alphabetu i Meta już niemal 10 mln zł.

Aktualizacja: 12.10.2023 06:35 Publikacja: 12.10.2023 03:00

Im bliżej 15 października, tym większe kwoty płyną od partii politycznych na reklamy w internecie

Im bliżej 15 października, tym większe kwoty płyną od partii politycznych na reklamy w internecie

Foto: Fotorzepa/Zuzanna Dąbrowska

Im bliżej 15 października, dnia wyborów parlamentarnych w Polsce, tym większe kwoty płyną od partii politycznych na reklamy w internecie. Najwięcej wydaje Komitet Wyborczy Prawa i Sprawiedliwości, a najwięcej zarabia Alphabet, właściciel YouTube’a i Google’a – wynika z raportu Fundacji im. Stefana Batorego (Fundacja Batorego) przygotowanego na podstawie danych firmy Sotrender.

PiS stawia na YouTube’a

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Reklama
Reklama