Reklama

Pekin mniej popularny niż Ateny

Pekin ściągnął przed telewizory prawie o połowę mniejszą widownię niż igrzyska w Atenach i dał TVP dużo niższe wpływy z reklam. Wszystko przez różnicę czasu

Publikacja: 26.08.2008 06:12

Pekin mniej popularny niż Ateny

Foto: Rzeczpospolita

Wpływy TVP 1, TVP 2, TVP Info i TVP Sport z reklam powiązanych z zakończonymi w niedzielę letnimi igrzyskami olimpijskimi w Pekinie wyniosły 13,2 mln zł brutto i to bez rabatów. Cztery lata temu letnie igrzyska w Atenach samym tylko TVP 1 i TVP 2 dały 30,9 mln zł brutto – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Jak twierdzą eksperci, TVP nie zbliżyła się nawet do kwoty sprzed czterech lat. Na czysto, po odliczeniu rabatów dla reklamodawców, jej wpływy nie przekroczyły 10 mln zł.

Niskim wpływom winna jest przede wszystkim różnica czasu między Polską i Chinami. – Sprzedane zostało mniej czasu reklamowego niż cztery lata temu, ale Ateny były w tej samej strefie czasowej co Polska. Gdyby igrzyska w Pekinie odbywały się w podobnych godzinach co ateńskie, przychody z reklam w Polsce i widownia byłyby na pewno większe, bo wiele osób oglądałoby relacje chociażby po to, żeby zobaczyć sport na naprawdę wysokim poziomie – mówi Tomasz Chełmecki, dyrektor zarządzający domu mediowego Starlink.

Sportowe relacje z Pekinu w TVP 1 i TVP 2 oglądało średnio 1,3 mln osób, podczas gdy cztery lata temu letnie igrzyska oglądało średnio 2,2 mln osób, przy czym udział stacji w widowni był w obu przypadkach podobny (odpowiednio 33,6 proc. oraz 32,8 proc.). To oznacza, że Ateny i tak budziły większe zainteresowanie widzów, bo wtedy relacje z igrzysk rywalizowały z mocniejszymi pozycjami programowymi w komercyjnych stacjach. Teraz relacje z Pekinu nie miały tak poważnej konkurencji programowej w innych telewizjach.

Eksperci z domów mediowych są jednak dalecy od wytykania TVP niskiej widowni w czasie igrzysk. – Pokazywanie olimpiady i reprezentów Polski to forma wypełniania misji mediów publicznych – dodaje Chełmecki.

Reklama
Reklama

Igrzyska zaostrzyły relacje TVP z prywatną konkurencją. W ubiegłym tygodniu TVP poinformowała, że wytoczy proces TVN i Polsatowi, które według niej nielegalnie wykorzystywały skróty z olimpijskich relacji. “Fakty” TVN już za to przeprosiły.

Wpływy TVP 1, TVP 2, TVP Info i TVP Sport z reklam powiązanych z zakończonymi w niedzielę letnimi igrzyskami olimpijskimi w Pekinie wyniosły 13,2 mln zł brutto i to bez rabatów. Cztery lata temu letnie igrzyska w Atenach samym tylko TVP 1 i TVP 2 dały 30,9 mln zł brutto – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Jak twierdzą eksperci, TVP nie zbliżyła się nawet do kwoty sprzed czterech lat. Na czysto, po odliczeniu rabatów dla reklamodawców, jej wpływy nie przekroczyły 10 mln zł.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama