Firma należąca do jednego z największych koncernów rozrywkowych na świecie – NBC Universal – na początek zamienia swój kanał Hallmark w stację 13th Street Universal z serialami sensacyjnymi i sądowymi. Jest on już obecny na rynkach np. we Francji, Niemczech czy Hiszpanii. W Polsce stanie się to 13 września.
UNI w całym regionie na zamianę kanałów wyda dziesiątki milionów dolarów, bo na Węgrzech Hallmark zostanie zastąpiony Universal Channel, a w Rumunii i Rosji – kobiecym Diva Universal. Po zmianach w Polsce UNI będzie mieć stacje Universal Channel, SyFy, 13th Street, Movies24 i KidsCo. (ta ostatnia działa w ramach joint venture).
Nadawcy zależy, by zwiększać ich zasięg, ale wciąż nie ma umowy z największą platformą cyfrową na naszym rynku Cyfrowym Polsatem. Dlaczego?
– Proszę pytać o to prezesa Cyfrowego Polsatu. Cały czas rozmawiamy na ten temat. Jesteśmy na wszystkich dużych platformach dystrybucji w Polsce, w Europie współpracujemy z każdą platformą cyfrową poza Cyfrowym Polsatem. To tylko kwestia znalezienia właściwej formy współpracy. Jeszcze jej nie znaleźliśmy – mówi Colin McLeod. Universal Networks International zamierza też inwestować tu w kanały w wysokiej rozdzielczości. W Polsce w przyszłym roku przynajmniej jeden z kanałów UNI ma tu być nadawany także w HD.
Mimo przepełnionych analogowych pakietów sieci kablowych międzynarodowe firmy wciąż inwestują tu w nowe stacje, bo nasz rynek telewizyjny nie odczuł kryzysu tak mocno jak np. rynki w Europie Zachodniej. Według danych domu mediowego Starlink wartość reklamy w stacjach tematycznych wzrosła w pierwszym półroczu rok do roku aż o 59 proc., do 306 mln zł, podczas gdy cały rynek reklamy telewizyjnej zwiększył się w tym czasie o 8,5 proc., do prawie 1,89 mld zł.