W grupie siła

Zdecydowana większość przedsiębiorców jest zadowolona z efektów sprzedaży przez serwisy zakupów grupowych

Aktualizacja: 27.05.2011 04:47 Publikacja: 27.05.2011 04:43

Z badań portalu GoDealla.pl wynika, że 72 proc. firm, które wykorzystały zakupy grupowe do promocji,

Z badań portalu GoDealla.pl wynika, że 72 proc. firm, które wykorzystały zakupy grupowe do promocji, chce to zrobić ponownie. 63 proc

Foto: Fotorzepa, Dariusz Gorajski

Z badań portalu GoDealla.pl wynika, że 72 proc. firm, które wykorzystały zakupy grupowe do promocji, chce to zrobić ponownie. 63 proc. uważa, że taka forma jest bardziej efektywna niż wykorzystywane wcześniej reklamy.

Jednak aż 56 proc. nie podjęło wobec klienta korzystającego z promocyjnej oferty żadnych kroków, by zrobił to ponownie, ale już przy pełnej cenie. Widać więc, że potencjał jest duży, ale niewykorzystany w pełni . Liczba serwisów nadal szybko rośnie. Obecnie jest ich już ok. 40, a z własnymi projektami na rynek wchodzą m.in. Agora czy Allegro. – Był taki tydzień, że niemal codziennie zgłaszały się do nas nowe serwisy zakupów grupowych z propozycją współpracy. Wiele z nich to inicjatywy młodych przedsiębiorców. Nie wszystkie startują z ofertą ogólnopolską, wiele się koncentruje na wybranych miastach lub konkretnych niszach – mówi Kamil Kaniuk z GoDealla.pl.

Największe serwisy są spokojne. – Ruszyliśmy w kwietniu 2010 r., dzisiaj jesteśmy wiceliderem tego wbrew pozorom wymagającego rynku. Wszystkim się wydaje, że mogą wystartować z takim serwisem. Po jakości i liczbie ofert widać, że nie jest to takie proste – mówi Tomasz Dalach, prezes Gruper.pl

– Polski rynek istnieje zaledwie od roku, więc oszałamiająca dynamika jego wzrostu oraz pojawianie się kolejnych serwisów, w mniej lub bardziej udany sposób kopiujących nasz model biznesowy, nie jest zaskoczeniem – twierdzi Artur Bednarz, rzecznik Groupon.pl

– Zakupy grupowe to w Internecie ciągle coś relatywnie nowego i na pewno będą zdobywać kolejnych zwolenników. W sieci nie brakuje łowców okazji – podkreśla Tomasz Prucnal, starszy konsultant PwC.

Jego zdaniem scenariuszy rozwoju jest kilka. Przychody ze sprzedaży kuponów za jakiś czas mogą mocno spaść, co spowoduje zniknięcie z rynku części serwisów. Rynek może się też ustabilizować i grupa firm go zdominuje. – Najsilniejsi gracze, jak Allegro, Agora czy Groupon, mogą też go skonsolidować i stworzyć zupełnie nową jakość w dużej skali, bez której usługodawcy nie będą sobie w stanie poradzić – dodaje.

Ze styczniowego raportu Polskich Badań Internetu wynika, że w listopadzie 2010 r. takie serwisy odwiedziło 3,2 mln osób. Z badań Megapanel PBI/Gemius wynika, że w marcu Groupon miał już ponad 5 mln użytkowników, a Gruper ponad 930 tys. Dzięki kupionym za pośrednictwem Groupona ofertom z obniżonymi cenami klienci zaoszczędzili 101 mln zł. W tym roku cały rynek może być warty nawet ok. 600 mln zł.

Dlatego zainteresowanie wejściem na rynek nie słabnie. – Już od dawna o tym myśleliśmy. Zamiast konkurować z Grouponem oraz innymi serwisami, budując sieć tradycyjnych sprzedawców, wolimy się skupić na tym, co jest naszą specjalnością – pozyskiwaniu klientów dla innych firm – mówi Wojciech Czernecki, prezes zarządu grupy Nokaut. Firma startuje właśnie z portalem PrettyDeal.pl grupującym oferty z innych serwisów zakupów grupowych, skierowane do kobiet.

Masz pytanie, wyślij e-mail do autora p.mazurkiewicz@rp.pl

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie