Serwisy oferujące w polskim Internecie materiały wideo już za trzy lata może mieć ok. 300 mln zł przychodów rocznie - szacują przedstawiciele branży.
– Według moich szacunków w 2011 roku wpływy z reklam wszystkich takich serwisów w Polsce sięgnęły 46 mln zł, w tym wyniosą 72 mln zł, a w 2015 roku wzrosną do 270 mln zł - prognozuje Marcin Pery, prezes spółki Redefine, właściciela internetowej platformy Ipla powiązanej z właścicielem Cyfrowego Polsatu i Polkomtela Zygmuntem Solorzem-Żakiem.
Jeśli dodać do tego przychody z opłat od klientów, które według Pery’ego stanowią dziś tylko ok. 10 proc. tych z reklamy (choć ambicją Ipli jest mieć połowę przychodów z subskrypcji), w tym roku szacunkowa wartość branży może sięgnąć ok. 80 mln zł, a za trzy lata: ok. 300 mln zł.
Największymi platformami z wideo w sieci w Polsce są w tej chwili oprócz Ipli także Onet VoD, Kinoplex, TVN Player, TVscreen i Iplex.
– Te krótkoterminowe prognozy są bardzo prawdopodobne – komentuje Arkadiusz Świerczewski, prezes platformy Iplex.pl, która należy do Warsaw Equity Holding. Jak dodaje, przy szacowaniu długoterminowych wpływów mocniej podkreśliłby jednak przychody z subskrypcji.