Internauci nie chcą płacić

Zdaniem aż 80 proc. skoro dostęp do sieci jest płatny, to zamieszczane w niej treści powinny być darmowe

Publikacja: 08.11.2012 16:12

Internauci nie chcą płacić

Foto: Bloomberg

Z sondażu przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu wynika, że Internetu wciąż używa się głównie do wysyłania i odbierania maili. Chcemy mieć szybki dostęp do codziennych informacji z kraju i ze świata. Często też korzystamy z wyszukiwarek i przeglądamy strony internetowe.

Stosunkowo najmniej osób wykorzystuje Internet do nauki i pracy, ściągania aplikacji, muzyki i filmów, grania online oraz oglądania video. Tylko 15 proc. zapłaciło za aplikacje pobierane na telefon komórkowy, a 14 proc. za dzwonki czy tapety. Połowa respondentów nigdy nie zapłaciła za treści w Internecie. Ci, którzy kupują – płacą głównie za aplikacje i dodatki do swoich telefonów komórkowych. Dużą popularnością cieszą się również gry i treści video – najczęściej kupują je mężczyźni.  Kobiety chętniej  płacą za możliwość obejrzenia odcinka serialu oraz za wróżby i horoskopy.

Mimo że 15 proc. respondentów deklaruje, że zapłaciło za aplikacje mobilne, to aż połowa z nich nie używa tych aplikacji. Najwięcej osób korzystało na swoim telefonie komórkowym z map i nawigacji, skrzynki pocztowej i gier.

Nic dziwnego, skoro zdaniem aż 80 proc. Internautów skoro płacą za dostęp do sieci, to chcą płacić za zamieszczone tam treści. 75 proc. uważa, że wszystkie treści w Internecie powinny być za darmo (50 proc. zdecydowanie zgadza się z taką opinią, 15 proc. zgadza się, a kolejne 10 proc. raczej zgadza się). Z kolei 66 proc. uważa, że darmowe serwisy informacyjne nie ustępują jakością tym płatnym, a tylko 9 proc. badanych nie zgadza się z tym twierdzeniem.

PKPP Lewiatan: Młodzi ludzie pełniej korzystają z Internetu

Z sondażu przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu wynika, że Internetu wciąż używa się głównie do wysyłania i odbierania maili. Chcemy mieć szybki dostęp do codziennych informacji z kraju i ze świata. Często też korzystamy z wyszukiwarek i przeglądamy strony internetowe.

Stosunkowo najmniej osób wykorzystuje Internet do nauki i pracy, ściągania aplikacji, muzyki i filmów, grania online oraz oglądania video. Tylko 15 proc. zapłaciło za aplikacje pobierane na telefon komórkowy, a 14 proc. za dzwonki czy tapety. Połowa respondentów nigdy nie zapłaciła za treści w Internecie. Ci, którzy kupują – płacą głównie za aplikacje i dodatki do swoich telefonów komórkowych. Dużą popularnością cieszą się również gry i treści video – najczęściej kupują je mężczyźni.  Kobiety chętniej  płacą za możliwość obejrzenia odcinka serialu oraz za wróżby i horoskopy.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie