Z sondażu przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu wynika, że Internetu wciąż używa się głównie do wysyłania i odbierania maili. Chcemy mieć szybki dostęp do codziennych informacji z kraju i ze świata. Często też korzystamy z wyszukiwarek i przeglądamy strony internetowe.
Stosunkowo najmniej osób wykorzystuje Internet do nauki i pracy, ściągania aplikacji, muzyki i filmów, grania online oraz oglądania video. Tylko 15 proc. zapłaciło za aplikacje pobierane na telefon komórkowy, a 14 proc. za dzwonki czy tapety. Połowa respondentów nigdy nie zapłaciła za treści w Internecie. Ci, którzy kupują – płacą głównie za aplikacje i dodatki do swoich telefonów komórkowych. Dużą popularnością cieszą się również gry i treści video – najczęściej kupują je mężczyźni. Kobiety chętniej płacą za możliwość obejrzenia odcinka serialu oraz za wróżby i horoskopy.
Mimo że 15 proc. respondentów deklaruje, że zapłaciło za aplikacje mobilne, to aż połowa z nich nie używa tych aplikacji. Najwięcej osób korzystało na swoim telefonie komórkowym z map i nawigacji, skrzynki pocztowej i gier.
Nic dziwnego, skoro zdaniem aż 80 proc. Internautów skoro płacą za dostęp do sieci, to chcą płacić za zamieszczone tam treści. 75 proc. uważa, że wszystkie treści w Internecie powinny być za darmo (50 proc. zdecydowanie zgadza się z taką opinią, 15 proc. zgadza się, a kolejne 10 proc. raczej zgadza się). Z kolei 66 proc. uważa, że darmowe serwisy informacyjne nie ustępują jakością tym płatnym, a tylko 9 proc. badanych nie zgadza się z tym twierdzeniem.