Firma zgłosiła się z propozycją kanału edukacyjno-poznawczego w konkursie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na nowe stacje, jakie mają być nadawane w ramach tej usługi. – To będzie kanał DMAX, który nadajemy w sposób niekodowany np. w Niemczech, Hiszpanii, we Włoszech i w Wielkiej Brytanii – mówi Olgierd Dobrzyński, country manager odpowiedzialny za Europę Środkową w Discovery Networks CEEMEA.
Branża spekulowała, że nadawca może nie zdecydować się na start w konkursie, bo w Polsce ma tylko kodowane kanały, za których nadawanie operatorzy muszą mu płacić. Zaoferowanie tych samych produkcji w naziemnej telewizji cyfrowej, gdzie stacje są niekodowane i bezpłatne, uderzyłoby w jego model biznesowy. – Produkcje pokazywane w DMAX nie będą się pokrywały z biblioteką Discovery Channel. Mamy dla DMAX ponad 100 tys. godzin materiałów i z tej puli będziemy korzystać – mówi Dobrzyński.
Krajowa Rada ogłosiła konkurs na cztery nowe stacje, jakie mają być nadawane w ramach bezpłatnej oferty cyfrowej: o profilu społeczno-religijnym, filmowym, edukacyjno-poznawczym i dla dzieci w wieku 4–12 lat. Wpłynęło 13 zgłoszeń. Kanał społeczno-religijny zaproponowały: Fundacja Lux Veritatis (TV Trwam) oraz MediaWorks (spółka Platformy Mediowej Point Group), stację filmową: Polsat, Stopklatka oraz spółka Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych i Kina Świat, stację o profilu edukacyjno-poznawczym chcą mieć: ZPR, MediaWorks, 4Fun Media, Apella (d. Media SKOK), nadawca kanału Edusat oraz Discovery Networks, a kanał dla dzieci: TVP i Polsat.