Gdyby podliczyć wyłącznie te tytuły, które ukazywały się jako ogólnopolskie tygodniki o tematyczne społeczno-politycznej zarówno we wrześniu 2012, jak i we wrześniu tego roku (było ich dziesięć, w międzyczasie z zestawienia zniknął tygodnik „Forum”, bo stał się dwutygodnikiem, przybyły natomiast nowe tytuły: „W Sieci” i „Do Rzeczy”), ich sprzedaż wynosiła 977,1 tys. egz., o 15,8 proc. mniej niż przed rokiem – wynika z danych ZKDP pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne razem.

Jednak dzięki startowi nowych tytułów sprzedaż w tym segmencie prasy pozostała stabilna.

We wrześniu najlepiej sprzedającym się tytułem tego rodzaju był publikujący przedruki z polskiej prasy „Tygodnik Angora” – średnio sprzedawał 335,8 tys. egz. każdego wydania, czyli o 8,1 proc. mniej niż przed rokiem. Kolejny był „Gość Niedzielny” z wynikiem 135,5 tys. egz. (spadek o 4 proc.), a następny - „Wprost”: 133,4 tys. egz. (spadek o 3,6 proc.). Za nimi uplasowały się: „Newsweek Polska”: 130,9 tys. egz. (spadek o 4 proc.), „Polityka”: 127 tys. egz. (spadek o 0,8 proc.). „Do Rzeczy” sprzedawało 89,1 tys. egz., „W Sieci”: 83,4 tys. egz., „Gazeta Polska”: 48,5 tys. egz. (spadek o 0,1 proc.), a „Przekrój”: 18,2 tys. egz. (spadek o 17,7 proc.). Kolejny w zestawieniu „Tygodnik Powszechny” był jedynym tytułem, który odnotował wzrost sprzedaży we wrześniu. Jego wynik to 18,2 tys. egz. (co oznacza wzrost o 7,3 proc. r/r). „Przegląd” sprzedawał średnio 17,2 tys. egz. (spadek o 10,6 proc.), a „Uważam Rze”: 12,4 tys. egz. (spadek o 90,6 proc.).