Międzynarodowy apetyt na polskie telewizje

Zanim wielkie koncerny mediowe zaczęły czuć presję kryzysu gospodarczego, interesowały się Polsatem i TV Puls.

Publikacja: 16.03.2015 21:00

Zanim wielkie koncerny mediowe zaczęły czuć presję kryzysu gospodarczego, interesowały się Polsatem

Zanim wielkie koncerny mediowe zaczęły czuć presję kryzysu gospodarczego, interesowały się Polsatem i TV Puls.

Foto: Bloomberg

Wśród potencjalnych inwestorów zainteresowanych wejściem do TVN był ponoć niemiecki Axel Springer. Ta sama grupa mediowa w 2006 r. była o krok od nabycia 25,1 proc. udziałów w telewizji Polsat. Springer miał zapłacić Zygmuntowi Solorzowi-Żakowi za pakiet 25,1 proc. udziałów w Polsacie 250 mln euro do maksymalnie 300 mln euro w sytuacji, gdyby przygotowujący się do giełdowego debiutu Polsat zyskał na wartości.

Do transakcji ostatecznie jednak nie doszło. Utrudniła ją decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który umorzył w jej sprawie postępowanie. Spółki mogły wystąpić do urzędu z nowym, rozszerzonym wnioskiem zawierającym zapis o współkontroli nad Polsatem. Do porozumienia w tej sprawie jednak nie doszło i firmy już tego nie zrobiły, co zaprzepaściło szanse na transakcję.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama