Międzynarodowy apetyt na polskie telewizje

Zanim wielkie koncerny mediowe zaczęły czuć presję kryzysu gospodarczego, interesowały się Polsatem i TV Puls.

Publikacja: 16.03.2015 21:00

Zanim wielkie koncerny mediowe zaczęły czuć presję kryzysu gospodarczego, interesowały się Polsatem

Zanim wielkie koncerny mediowe zaczęły czuć presję kryzysu gospodarczego, interesowały się Polsatem i TV Puls.

Foto: Bloomberg

Wśród potencjalnych inwestorów zainteresowanych wejściem do TVN był ponoć niemiecki Axel Springer. Ta sama grupa mediowa w 2006 r. była o krok od nabycia 25,1 proc. udziałów w telewizji Polsat. Springer miał zapłacić Zygmuntowi Solorzowi-Żakowi za pakiet 25,1 proc. udziałów w Polsacie 250 mln euro do maksymalnie 300 mln euro w sytuacji, gdyby przygotowujący się do giełdowego debiutu Polsat zyskał na wartości.

Do transakcji ostatecznie jednak nie doszło. Utrudniła ją decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który umorzył w jej sprawie postępowanie. Spółki mogły wystąpić do urzędu z nowym, rozszerzonym wnioskiem zawierającym zapis o współkontroli nad Polsatem. Do porozumienia w tej sprawie jednak nie doszło i firmy już tego nie zrobiły, co zaprzepaściło szanse na transakcję.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju