Reklama
Rozwiń
Reklama

Międzynarodowy apetyt na polskie telewizje

Zanim wielkie koncerny mediowe zaczęły czuć presję kryzysu gospodarczego, interesowały się Polsatem i TV Puls.

Publikacja: 16.03.2015 21:00

Zanim wielkie koncerny mediowe zaczęły czuć presję kryzysu gospodarczego, interesowały się Polsatem

Zanim wielkie koncerny mediowe zaczęły czuć presję kryzysu gospodarczego, interesowały się Polsatem i TV Puls.

Foto: Bloomberg

Wśród potencjalnych inwestorów zainteresowanych wejściem do TVN był ponoć niemiecki Axel Springer. Ta sama grupa mediowa w 2006 r. była o krok od nabycia 25,1 proc. udziałów w telewizji Polsat. Springer miał zapłacić Zygmuntowi Solorzowi-Żakowi za pakiet 25,1 proc. udziałów w Polsacie 250 mln euro do maksymalnie 300 mln euro w sytuacji, gdyby przygotowujący się do giełdowego debiutu Polsat zyskał na wartości.

Do transakcji ostatecznie jednak nie doszło. Utrudniła ją decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który umorzył w jej sprawie postępowanie. Spółki mogły wystąpić do urzędu z nowym, rozszerzonym wnioskiem zawierającym zapis o współkontroli nad Polsatem. Do porozumienia w tej sprawie jednak nie doszło i firmy już tego nie zrobiły, co zaprzepaściło szanse na transakcję.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama