Silny rynek reklamy w interesie widzów i czytelników

Tak uważają autorzy raportu na temat polskiego rynku reklamy telewizyjnej zleconego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy KPMG.

Aktualizacja: 29.09.2015 18:41 Publikacja: 29.09.2015 17:54

Silny rynek reklamy w interesie widzów i czytelników

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

Zdaniem branży wydatki na reklamę, w tym na kluczową - telewizyjną, która w Polsce niezmiennie stanowi, ok. 50 proc. całego wycenianego na ok. 7 mld zł reklamowego rynku, rosną zbyt wolno. - Przeciętny młody Polak w wieku 18-25 lat ogląda telewizję przez mniej niż 2 godziny dziennie. To najmniej w Europie. W tej sytuacji wielu reklamodawców może przerzucić swoje wydatki reklamowe z telewizji. Spadki wpływów z reklamy telewizyjnej oznaczają z kolei gorszą jakość treści telewizyjnych, co znowu przekłada się na spadek widowni i  w konsekwencji na dalszy spadek przychodów. I takiego mechanizmu się obawiamy – mówił Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej.

Pozostało 85% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie