Instalowanie ciasteczek będzie trudniejsze

Bruksela chce zwiększyć poziom prywatności internautów. Firmom trudniej będzie wykorzystywać ich dane.

Aktualizacja: 11.01.2017 06:52 Publikacja: 10.01.2017 21:25

W sieci zmiany następują szybko i regulatorzy z trudem za nim nadążają. Zaledwie kilka miesięcy po uzgodnieniu kompleksowego rozporządzenia o ochronie danych osobowych Komisja Europejska (KE) przedstawiła we wtorek rozporządzenie o prywatności w cyfrowym świecie, które po zaakceptowaniu przez Parlament Europejski i rządy państw członkowskich ma wejść w życie w maju 2018 r. Przewiduje ono zaostrzenie, ale i uproszczenie zasad wykorzystywania danych internautów.

Przede wszystkim znikną funkcjonujące od kilku lat, irytujące wielu internautów, okienka ze zgodą na „ciasteczka". Gdy otwieramy nową stronę internetową, za każdym razem musimy tam kliknąć i wyrazić zgodę na cookies, czyli informacje zapisywane na naszym komputerze. Poprzez zapamiętanie naszych danych pomagają nam one w przyszłości szybciej logować się na różnych stronach, ale też umożliwiają firmom śledzenie naszych preferencji i umieszczanie na odwiedzanych przez nas stronach spersonalizowanych reklam.

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
TVP: Musimy negocjować z poszkodowanymi za rządów PiS
Media
Rosyjskie media zakazane w Unii. Sankcje na największe agencje i gazety
Media
„Eras Tour” Taylor Swift może dać brytyjskiej gospodarce prawie mld funtów
Media
Raport z festiwalu w Cannes. Kina straciły miliardy widzów
Media
"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady