Rockowy generał
30 lipca na Magnetic Hill w Moncton zakończy się gigantyczne tournée U2. Wtedy będzie dokładnie wiadomo, ile zarobili Irlandczycy w czasie trwającej dwa lata światowej trasy, która zaczęła się 30 czerwca 2009 r. w Barcelonie.
Spodziewany zysk to 700 mln dolarów. Już 8 kwietnia, gdy otworzył swoje podwoje Morumbi Stadium w Sao Paulo, wiadomo było, że kwartet pobił rekord The Rolling Stones, którzy zarobili na „Bigger Bang Tour” w latach 2005 – 2007 558 mln dolarów.
Na sukces U2 złożyło się 110 koncertów i 7 mln sprzedanych biletów, w tym również na stadion w Chorzowie. Wcześniej rekord frekwencji też należał do Stonesów, których „Voodoo Lounge Tour” obejrzało 6,4 mln fanów.
Mówiło się o gigantycznych kosztach produkcji Irlandczyków, ale też ustawienie sceny pośrodku obiektów sportowych pozwalało dystrybuować więcej biletów – przede wszystkim do sektorów, które podczas innych koncertów są zamknięte.
Można szacować, że w ten sposób zespół sprzedał nawet do 15 proc. wejściówek więcej niż konkurencja. Ceny wahały się od 30 do 250 dolarów za bilet. Choć było i 1000 dolarów.