Reklama

Festiwal Mozartowski zaprasza na Requiem i Mszę c-moll Mozarta

Miłośnicy mozartowskich koncertów będą w tym tygodniu zadowoleni, zwłaszcza że na razie tegoroczny festiwal ich nie rozpieszczał.

Publikacja: 07.07.2011 10:40

Festiwal Mozartowski zaprasza na Requiem i Mszę c-moll Mozarta

Foto: Materiały Promocyjne

Warszawska Opera Kameralna zmuszona była do oszczędności i w związku z tym zrezygnowano z kilku zaplanowanych wcześniej występów.

Zapomnijmy jednak o kłopotach finansowych i już w piątek wybierzmy się do kościoła seminaryjnego (ul. Krakowskie Przedmieście 52/54, godz. 20) na „Requiem" Mozarta. Wykonanie ostatniego dzieła Wolfganga Amadeusza, które po jego śmierci udanie dokończył wierny uczeń Süssmayr, co roku jest wydarzeniem festiwalu. Zapewne będzie tak i tym razem. Dyryguje Ruben Silva, partie solowe zaśpiewają Agnieszka Kozłowska, Beata Wardak, Leszek Świdziński i Andrzej Klimczak.

W poniedziałek o godz. 20 w tym samym kościele seminaryjnym zostanie wykonana wielka Msza c-moll Mozarta z 1782 r. To także dzieło niedokończone, ale z zupełnie innego powodu. Kompozytor złożył ślubowanie, że napisze mszę, jeśli Konstancja Weber zostanie jego żoną. Tak się też stało, ale w natłoku obowiązków Mozart porzucił niekompletne dzieło. Jest to jednak utwór tak piękny, że publiczność go pokochała, a w 1901 r. Alois Schmitt dobrał fragmenty z różnych dzieł Mozarta i Mszę c-moll uzupełnił. Poniedziałkowe wykonanie uatrakcyjni świetny kwartet solistów-śpiewaków (Marta Boberska, Anna Radziejewska, Leszek Świdziński, Robert Gierlach). Dyryguje Ryszard Zimak.

Trzeci duży koncert zaplanowano w środę na Zamku Królewskim (godz. 19). Zespół Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, grający na instrumentach z epoki, wykona trzy symfonie Mozarta: „Paryską", „Linzką" i „Praską". Dyryguje Kai Bumann.

Z operowego programu należy przede wszystkim polecić komedię miłosną „Cosi fan tutte" (na zdjęciu), która w inscenizacji Ryszarda Peryta zyskała bezpretensjonalny, młodzieńczy wdzięk. Zaplanowano dwa przedstawienia – w środę i czwartek.

Reklama
Reklama

„Cosi fan tutte" to mozartowski pewniak, od lat nie schodzi ze światowych scen. Dla zainteresowanych odkrywaniem rzeczy mało znanych z dorobku Mozarta przygotowano w piątek zabawę w teatr. Za jego kulisami dzieje się bowiem akcja spektaklu złożonego z trzech drobnych utworów komediowych: „Lo sposo deluso, „Der Schauspieldirektor" i „L'oca del Cairo".

XXI Festiwal Mozartowski, Warszawska Opera Kameralna, Warszawa, al. Solidarności 76b, bilety: 35 – 55 zł, rezerwacje tel. 22 831 22 40, piątek (8.07) – wtorek (26.07), godz. 19

Warszawska Opera Kameralna zmuszona była do oszczędności i w związku z tym zrezygnowano z kilku zaplanowanych wcześniej występów.

Zapomnijmy jednak o kłopotach finansowych i już w piątek wybierzmy się do kościoła seminaryjnego (ul. Krakowskie Przedmieście 52/54, godz. 20) na „Requiem" Mozarta. Wykonanie ostatniego dzieła Wolfganga Amadeusza, które po jego śmierci udanie dokończył wierny uczeń Süssmayr, co roku jest wydarzeniem festiwalu. Zapewne będzie tak i tym razem. Dyryguje Ruben Silva, partie solowe zaśpiewają Agnieszka Kozłowska, Beata Wardak, Leszek Świdziński i Andrzej Klimczak.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Kultura
Kultura przełamuje stereotypy i buduje trwałe relacje
Kultura
Festiwal Warszawa Singera, czyli dlaczego Hollywood nie jest dzielnicą stolicy
Kultura
Tajemniczy Pietras oszukał nowojorską Metropolitan na 15 mln dolarów
Kultura
1 procent od smartfona dla twórców, wykonawców i producentów
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama