Czy za odwołany lot należy się odszkodowanie

Klienci Polskich Linii Lotniczych uniknęli w majówkę problemów z podróżą. Prawa pasażerów warto jednak znać.

Aktualizacja: 09.05.2018 08:54 Publikacja: 09.05.2018 08:13

Czy za odwołany lot należy się odszkodowanie

Foto: Fotolia.com

Nocleg i kanapki to za mało. W razie odwołania lotu przewoźnik musi zapewnić opiekę nad pasażerami oraz wypłatę odszkodowania. Wysokość takiej pieniężnej rekompensaty to od 250 do 600 euro (w zależności od długości trasy anulowanego przelotu). Z obowiązku wypłaty odszkodowania zwalnia przewoźnika zawiadomienie klientów o odwołaniu lotu przynajmniej na 14 dni przed planowana podróżą.

Odszkodowanie za odwołany lot nie przysługuje pasażerowi także wtedy, gdy w okresie 7–14 dni przed wylotem przewoźnik poinformował go o tym i zaproponował inny lot. Wylot powinien jednak nastąpić najwyżej dwie godziny wcześniej niż planowany pierwotnie start samolotu, a przylot najpóźniej po czterech godzinach od wcześniej planowanego.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów