Reklama
Rozwiń

Czy za odwołany lot należy się odszkodowanie

Klienci Polskich Linii Lotniczych uniknęli w majówkę problemów z podróżą. Prawa pasażerów warto jednak znać.

Aktualizacja: 09.05.2018 08:54 Publikacja: 09.05.2018 08:13

Czy za odwołany lot należy się odszkodowanie

Foto: Fotolia.com

Nocleg i kanapki to za mało. W razie odwołania lotu przewoźnik musi zapewnić opiekę nad pasażerami oraz wypłatę odszkodowania. Wysokość takiej pieniężnej rekompensaty to od 250 do 600 euro (w zależności od długości trasy anulowanego przelotu). Z obowiązku wypłaty odszkodowania zwalnia przewoźnika zawiadomienie klientów o odwołaniu lotu przynajmniej na 14 dni przed planowana podróżą.

Odszkodowanie za odwołany lot nie przysługuje pasażerowi także wtedy, gdy w okresie 7–14 dni przed wylotem przewoźnik poinformował go o tym i zaproponował inny lot. Wylot powinien jednak nastąpić najwyżej dwie godziny wcześniej niż planowany pierwotnie start samolotu, a przylot najpóźniej po czterech godzinach od wcześniej planowanego.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców