[b]Rz: Kiedy abonent może rozwiązać umowę o świadczenie usług telefonicznych zawartą na czas nieokreślony?[/b]
Wacław Knopkiewicz: Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy abonent może złożyć w dowolnym momencie. Skutek polegający na jej rozwiązaniu nastąpi po okresie wypowiedzenia wynikającym z umowy lub regulaminu. Najczęściej jest to jeden okres rozliczeniowy.
[b]A jakie zasady rozwiązania obowiązują, jeśli jest to umowa na czas określony?[/b]
Według generalnej reguły prawa cywilnego umowy zawarte na czas oznaczony można jednostronnie rozwiązać tylko w wyjątkowych sytuacjach. Prawo telekomunikacyjne przewiduje jednak odstępstwo od tej reguły w odniesieniu do umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych – można je rozwiązać w każdym czasie. Jednakże wiąże się to często z dolegliwością dla abonenta. Mianowicie dostawca usług ma prawo żądać od niego zwrotu ulgi, która została przyznana podczas zawierania umowy.
[b]