Konsumentka wniosła skargę przeciwko radomskiej spółce IMPEX P. Grabowski, M. Szpakowski s.c. (sygn. skargi K/15/14).
Przedmiotem skargi była reklama internetowa w formie emailingu kosmetyków marki BingoSpa zawierających czekoladę, która przedstawia czarnoskórą kobietę z hasłem "poczuj chęć na seksowną czekoladę".
Zdaniem skarżącej mailing ma jednoznaczne podłoże seksualne i rasistowskie.
Arbiter-referent wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami (art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy) oraz za niezgodną z art. 4 tego kodeksu, w myśl którego reklamy nie mogą zawierać elementów, które zawierają treści dyskryminujące, w szczególności ze względu na rasę, przekonania religijne, płeć lub narodowość.
Zdania podzielone
Mimo, iż zespół orzekający oddalił zarzuty konsumentki uznając, że przedmiotowa reklama nie przekracza dopuszczalnych granic obyczajowości, była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i nie zawiera treści dyskryminujących kobiety czy też treści rasistowskich, to jednak jeden z członków składu był odmiennego zdania (uchwała nr ZO 43/14).