Nadchodzi Black Friday. UOKiK przypomina o ważnych zmianach w prawie

Konsumenci rzeczywiście zobaczą, czy każda promocja to okazja do zakupu w atrakcyjnej cenie - zapowiada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przed zbliżającymi się największymi świętami sprzedażowymi – Black Friday i Cyber Monday.

Aktualizacja: 27.11.2024 06:09 Publikacja: 20.11.2023 11:59

Black Friday w jednym z centrów handlowych w Lublinie

Black Friday w jednym z centrów handlowych w Lublinie

Foto: PAP/Wojtek Jargiło

mat

Tegoroczny Black Friday przypada 29 listopada, ale przedsiębiorcy już od dłuższego czasu reklamują różnego rodzaju promocje w ramach Black Month czy Black Weeks. Po Czarnym Piątku możemy się spodziewać wyprzedaży z okazji Cyber Monday, a następnie rozpocznie się sezon promocji przedświątecznych. W związku z tegorocznym Black Friday przypominamy, jakie ważne dla konsumentów zmiany weszły w życie w 2023 roku.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przed ubiegłorocznym Black Friday zwrócił uwagę, że 2023 rok przyniósł zmiany, które diametralnie wpłynęły na sposób prezentowania okazji cenowych. Dyrektywa Omnibus wprowadziła obowiązek podawania najniższej ceny towarów lub usług z 30 dni przed obniżką. Dla konsumentów to informacja o tym, czy rzeczywiście zakup jest tak atrakcyjny, jak głosi reklama.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: matematyka. Rozwiązania eksperta WSiP
Internet i prawo autorskie
Bruksela pozwała Polskę do TSUE. Jest szybka reakcja rządu Donalda Tuska
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Dobra osobiste
Karol Nawrocki pozwany za książkę, którą napisał jako Tadeusz Batyr