Reklama

Zarezerwował pokój przez Booking.com i nie przyjechał. Jest wyrok TSUE

Aby konsument był skutecznie związany umową zawartą przy użyciu środków elektronicznych, powinien on być w stanie jednoznacznie zrozumieć, na podstawie samej treści sformułowania umieszczonego na przycisku zamówienia, że z chwilą kliknięcia w ten przycisk powstanie po jego stronie obowiązek zapłaty - orzekł Trybunał Sprawiedliwości UE.

Publikacja: 07.04.2022 11:49

Zarezerwował pokój przez Booking.com i nie przyjechał. Jest wyrok TSUE

Foto: Adobe Stock

mat

Kanwą wyroku jest sprawa mężczyzny, który za pośrednictwem platformy Booking.com zarezerwował cztery 2-osobowe pokoje w hotelu. Kliknął w przycisk „Zarezerwuj teraz”, następnie przekazał swoje dane osobowe, jak też imiona i nazwiska osób, z którymi miał podróżować, a wreszcie kliknął w przycisk, na którym znajdował się napis „Sfinalizuj rezerwację”. W hotelu we wskazanym dniu się jednak nie pojawił. Przedsiębiorca wystawił, więc mężczyźnie fakturę na kwotę 2240 euro z tytułu kosztów anulowania rezerwacji. Nie została ona jednak opłacona, i właściciel hotelu skierował pozew do sądu. Ten zwrócił się do Trybunału Sprawiedliwości UE z pytaniem, czy sformułowanie zamieszczone na przycisku zamówienia („Sfinalizuj rezerwację”) jest „równoważne” z wyrażeniem „zlecenie z obowiązkiem zapłaty”.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Dziennikarka TVP ofiarą pomówień wspomaganych przez AI. Jak walczyć z oczernianiem?
Prawo w Polsce
Jest pierwsze weto. Karol Nawrocki mówi o „szantażu wobec społeczeństwa"
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama