Reklama
Rozwiń

Wcisnąć seniorowi to, czego nie potrzebuje - o misselingu w usługach finansowych

Kredyt czy pożyczka zaciągnięte za namową miłej pani w okienku, choć wcale ich nie potrzebowaliśmy. Zjawisko misselingu dotyka zwłaszcza seniorów.

Publikacja: 14.07.2021 10:23

Wcisnąć seniorowi to, czego nie potrzebuje - o misselingu w usługach finansowych

Foto: Adobe Stock

dgk

Seniorzy są aktywną grupą korzystającą z usług finansowych. Od nich napływa też wiele pytań do Rzecznika Finansowego i próśb o podjęcie interwencji lub postępowania polubownego.

– Trafiają do nas zapytania i wnioski w sprawach, które pokazują, że przedstawiciele instytucji finansowych nadużywają zaufania, jakim darzą je osoby starsze. Widać to na przykładach spraw, w których sprzedawcy nakłaniają do skorzystania z ofert inwestycyjnych. Seniorzy mylnie przyjmują ich działania jako doradztwo inwestycyjne prowadzone w ich interesie. Niestety po pewnym czasie okazuje się, że zaoferowany im produkt nie odpowiada ich potrzebom. Stąd między innymi zwracamy uwagę na problem misselingu – mówi dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, rzecznik finansowy.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawo w Polsce
Trybunał Konstytucyjny: mniej religii w szkołach jest bezprawne
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono