Reklama

Wcisnąć seniorowi to, czego nie potrzebuje - o misselingu w usługach finansowych

Kredyt czy pożyczka zaciągnięte za namową miłej pani w okienku, choć wcale ich nie potrzebowaliśmy. Zjawisko misselingu dotyka zwłaszcza seniorów.

Publikacja: 14.07.2021 10:23

Wcisnąć seniorowi to, czego nie potrzebuje - o misselingu w usługach finansowych

Foto: Adobe Stock

dgk

Seniorzy są aktywną grupą korzystającą z usług finansowych. Od nich napływa też wiele pytań do Rzecznika Finansowego i próśb o podjęcie interwencji lub postępowania polubownego.

– Trafiają do nas zapytania i wnioski w sprawach, które pokazują, że przedstawiciele instytucji finansowych nadużywają zaufania, jakim darzą je osoby starsze. Widać to na przykładach spraw, w których sprzedawcy nakłaniają do skorzystania z ofert inwestycyjnych. Seniorzy mylnie przyjmują ich działania jako doradztwo inwestycyjne prowadzone w ich interesie. Niestety po pewnym czasie okazuje się, że zaoferowany im produkt nie odpowiada ich potrzebom. Stąd między innymi zwracamy uwagę na problem misselingu – mówi dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, rzecznik finansowy.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama