Reklama

Wcisnąć seniorowi to, czego nie potrzebuje - o misselingu w usługach finansowych

Kredyt czy pożyczka zaciągnięte za namową miłej pani w okienku, choć wcale ich nie potrzebowaliśmy. Zjawisko misselingu dotyka zwłaszcza seniorów.

Publikacja: 14.07.2021 10:23

Wcisnąć seniorowi to, czego nie potrzebuje - o misselingu w usługach finansowych

Foto: Adobe Stock

dgk

Seniorzy są aktywną grupą korzystającą z usług finansowych. Od nich napływa też wiele pytań do Rzecznika Finansowego i próśb o podjęcie interwencji lub postępowania polubownego.

– Trafiają do nas zapytania i wnioski w sprawach, które pokazują, że przedstawiciele instytucji finansowych nadużywają zaufania, jakim darzą je osoby starsze. Widać to na przykładach spraw, w których sprzedawcy nakłaniają do skorzystania z ofert inwestycyjnych. Seniorzy mylnie przyjmują ich działania jako doradztwo inwestycyjne prowadzone w ich interesie. Niestety po pewnym czasie okazuje się, że zaoferowany im produkt nie odpowiada ich potrzebom. Stąd między innymi zwracamy uwagę na problem misselingu – mówi dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, rzecznik finansowy.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Tekst Onetu o Grand Hotelu. Są szczegóły procesu Karola Nawrockiego przeciwko portalowi
Prawo w Polsce
Karol Nawrocki chce zmienić ustrój. Są nieoficjalne informacje o nowej konstytucji
Podatki
Od anonimowych donejtów trzeba płacić podatek. Fiskus bez litości dla streamerów
Reklama
Reklama