Tak wynika z projektu nowelizacji rozporządzenia w sprawie szczegółowych zasad uwidoczniania cen towarów i usług oraz sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży DzU z 2002 r. nr 99, poz. 894 ze zm.) przygotowanego przez Ministerstwo Finansów. Resort chce przesunąć o kolejne trzy lata obowiązek bezpośredniego umieszczania cen m.in. na produktach o małych gabarytach, sadzonkach roślin, kwiatach ciętych i doniczkowych, żywności sprzedawanej na sztuki, cegłach, glazurze i terakocie, towarach w automatach itp.
Projekt precyzuje też, że cen na kartonowych wywieszkach nie trzeba będzie umieszczać m.in. przy odzieży (także tej ze skóry), futrach, książkach, gazetach, czasopismach i zapisanych nośnikach informacji (np. płytach CD). W takich wypadkach wystarczy bezpośrednie oznaczenie towaru ceną.
Nie trzeba będzie oznaczać bezpośrednio ceną towarów kosztujących mniej niż 5 zł. Dotychczas granica ta wynosiła 4 złote.
Zawsze wiele kontrowersji w handlu wywołuje obowiązek podawania ceny jednostkowej, czyli np. kosztu jednego kilograma, jednej sztuki, jednego litra danego produktu.
Projekt przewiduje, że np. towary pakowane, które zawierają znaczną liczbę drobnych sztuk (zapałki, patyczki do uszu itp.), można oznaczać ceną jednostkową, podając ją np. za 10 albo 100 sztuk. Nowe zasady będą też dotyczyć cen jednostkowych towarów sprzedawanych w zestawach (kompletach), jak też towarów identycznych, z których jeden jest gratisowy.