Reklama
Rozwiń
Reklama

Duża awaria Blika, nie działają płatności. Operator: Obserwujemy zewnętrzny atak

W poniedziałek po południu doszło do poważnej awarii Blika. Klienci zgłaszają w internecie problemy z płatnościami mobilnymi. Operator potwierdził, że do awarii doszło, a jej przyczyną ma być „zewnętrzny atak typu DDoS”.

Publikacja: 03.11.2025 15:55

Duża awaria Blika, nie działają płatności. Operator: Obserwujemy zewnętrzny atak

Foto: Adobe Stock

W poniedziałek, 3 listopada, w serwisie Downdetector odnotowano wzmożoną liczbę zgłoszeń dotyczących kłopotów z popularnym systemem płatności mobilnych Blik. Problem zaczął błyskawicznie narastać przed godziną 14.00. Internauci pisali również o awarii w komentarzach na stronie portalu Downdetector, a także na kontach Blika w mediach społecznościowych.

Czytaj więcej

Samsung Pay wchodzi do Polski. Cel: milion użytkowników w rok

Operator o godzinie 14.18 potwierdził, że do awarii doszło i jest ona spowodowana cyberatakiem.

„Obecnie obserwujemy zewnętrzny atak typu DDoS, który może powodować czasowe problemy z realizacją płatności BLIKIEM. Trwają prace nad przywróceniem płynności działania” – podał Blik na portalu X.

Reklama
Reklama

„Obecnie kody się generują i środki pobierane są z konta, ale płatności nie dochodzą do odbiorców. Co zrobić?” – napisał jeden z internautów w komentarzu pod wpisem Blika. „U mnie tak samo płatność za polisę OC przeszła, pieniądze z konta pobrane a przelewy24 podają status transakcji jako nieopłacona” – donosi inny.

Aktualizacja: koniec awarii Blika, można znów dokonywać płatności mobilnych

Po godzinie 18 Blik poinformował klientów o zakończeniu awarii. „Od godziny 18:30 użytkownicy BLIKA nie powinni mieć problemów z realizacją transakcji. Infrastruktura systemu jest zabezpieczona, a działanie usług jest stale monitorowane w celu zapewnienia ich pełnej płynności” – ogłosił operator na X.

Jak dodał,  „osoby, których transakcja została zatwierdzona, a pieniądze zostały zablokowane na rachunku, powinny automatycznie otrzymać ich zwrot”. Jeśli nie nastąpi to w ciągu 48 godzin, operator zaleca kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była transakcja.

To kolejna awaria Blika w ostatnich dniach. W sobotę, 1 listopada, rano klienci także mieli problemy z płatnościami mobilnymi. Polski Standard Płatności, operator Blika, poinformował przed południem, że „sytuacja wraca do normy – infrastruktura jest zabezpieczana, a sytuacja stale monitorowana”. Wtedy również przyczyną awarii miał być  „  zewnętrzny atak typu DDoS, który wpływał na płynne działanie płatności”.

Blik to system płatności mobilnych, uruchomiony w Polsce w 2015 roku. Umożliwia użytkownikom smartfonów płatności bezgotówkowe w sklepach stacjonarnych lub internetowych, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach oraz realizowanie przelewów na numer telefonu, jak i generowanie czeków z cyfrowym kodem. Jego operatorem jest spółka Polski Standard Płatności (PSP).

Finanse
Visa i Mastercard zapłacą milionom klientów za wysokie opłaty w bankomatach
Finanse
Bezpieczeństwo i innowacje kluczowe dla rozwoju biznesu
Finanse
Nowe inwestycje, nowe technologie
Finanse
Rosyjski wywiad wojskowy zastrasza Belgów. Premier i szefowie Euroclear na celowniku
Finanse
Zamożnych Polaków przybywa, progi private bankingu za niskie?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama