Ogłaszacie „otwarcie nowego rozdziału obecności na polskim rynku”. Co to oznacza?
Uruchamiamy usługę Samsung Pay, będącą uzupełnieniem usługi Samsung Wallet, czyli usługi cyfrowego portfela, która zawiera wiele przydatnych funkcji, takich jak np. opcja przechowywania kart pokładowych linii lotniczych, np. bezpośrednio z aplikacji mobilnej PLL LOT – jednego z naszych partnerów w tym obszarze, czy opcja dodawania kart lojalnościowych lub kluczy cyfrowych. A teraz startujemy z kluczową funkcją dla cyfrowego portfela, czyli usługą płatności.
Czytaj więcej
Koreański gigant uruchamia nad Wisłą swoją usługę płatności mobilnych – dowiedziała się „Rzeczpos...
Teraz to znaczy kiedy? I dlaczego tak późno?
Uruchamiamy tę usługę w Polsce 28 października. Dlaczego teraz? Rzeczywiście, takie konkurencyjne usługi płatności cyfrowymi portfelami są od pewnego czasu dostępne na naszym rynku, również Samsung Pay z powodzeniem działa na innych zagranicznych rynkach. Ale to, że Polska wreszcie pojawia się na tej mapie, nie jest przypadkiem. Po pierwsze, wynika to z globalnego kalendarza rozwoju tej usługi, po drugie, dzięki takiemu scenariuszowi możemy ze znacznie większą pewnością podejść do startu Samsung Pay w Polsce. Dlaczego? Ponieważ mamy już bardzo dużo doświadczeń zebranych z innych rynków, bo mamy już bardzo dobrze przygotowany, dojrzały produkt z przewagami względem innych rozwiązań dostępnych na rynku, i wreszcie wystartujemy od razu z bardzo dużą, bezprecedensową wręcz skalą. W momencie startu usługi zapewniamy pokrycie 65 proc. kart wydanych w Polsce. Współpracujemy w tej chwili ze wszystkimi wiodącymi bankami i muszę podkreślić, że żaden z cyfrowych portfeli płatniczych oferowanych na urządzeniach mobilnych w naszym kraju nie miał już na początku takich zasięgów.
Czytaj więcej
Chcemy znacznie bardziej „zlokalizować” nasze działania w Polsce, bo widzimy tu popyt. Zatem będą...
Rzucacie wyzwanie Blikowi?
Blik odniósł wielki sukces, stał się bardzo znaną marką. Cieszymy się, że polska firma osiągnęła taką pozycję. I mocno Blikowi kibicujemy. Ale chcę podkreślić, że Samsung nie konkuruje ze schematami płatniczymi czy instytucjami płatniczymi. My chcemy zapewnić naszym użytkownikom jak najszerszy dostęp do możliwości płacenia za produkty i usługi za pośrednictwem urządzeń Samsung.