Pośrednicy ubezpieczeniowi mogą włączyć się do proponowanego przez Ministerstwo Finansów procesu informowania klientów o wysokości składek ubezpieczeniowych za polisę OC kierujących na kolejny okres ubezpieczenia.
Proponowana przez resort nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych OC, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych nakłada na firmy ubezpieczeniowe obowiązek powiadomienia ubezpieczającego nie później niż 14 dni przed końcem ochrony o zbliżającym się końcu umowy OC i możliwości jej przedłużenia na kolejny okres
(art. 1 ust. 15 nowelizacji).
Większość takich umów obsługiwana jest najczęściej przez pośredników ubezpieczeniowych (agentów i multiagentów). Dla profesjonalnego pośrednika dbającego o dobro swojego klienta przejęcie zobowiązania do powiadomienia klienta o kończącej się umowie OC nie jest żadnym ciężarem. Nawet bez takich uregulowań prawnych profesjonalni pośrednicy robią to już dziś. Towarzystwa ubezpieczeniowe powinny więc realizować nowy ustawowy obowiązek za pośrednictwem swoich agentów, wychodząc z założenia, że skoro to oni zawarli umowę z klientem, to najlepiej rozpoznają jego potrzeby (wyliczenie przyszłej składki) i skutecznie oraz terminowo powiadomią go o kończącej się umowie.
Z punktu widzenia pośredników ubezpieczeniowych taka procedura ma ważną zaletę – ugasi w zarodku ich niepokoje o potencjalną możliwość przejęcia przez towarzystwa ubezpieczeniowe wszystkich odnowień polis OC bez wynagrodzenia prowizyjnego.