Spółka telefonii komórkowej została ukarana w 2001 r. przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej za niedopełnienie obowiązku informacji użytkowników-abonentów o zmianach w cenniku usługi na firmę nałożono karę w wysokości 2,5 mln zł.
Sprawa jednak dotyczyła stanu prawnego sprzed nowelizacji ustawy Prawo telekomunikacyjne. W starym brzmieniu ustawy pojęciem abonenta objęci byli jedynie klienci spółki, którzy podpisali z nią umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Inni klienci PTK Centertel, będący użytkownikami telefonów na kartę w związku z tym nie byli informowani o zmianach dotyczących cen usług.
Po nowelizacji abonent to również użytkownik, który nie jest strona umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. W związku z powyższym Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zadecydował o zmniejszeniu nałożonej wcześniej kary do 1 mln zł. PTK Centertel oraz Prezes UKE wnieśli apelację od wyroku SOKiK.
Sąd Apelacyjny wyrokiem ogłoszonym w dniu 19 września 2013 r. zmienił orzeczenie SOKiK. Uchylił w całości decyzje Prezesa UKE, czyli pierwotnie nałożonej kary w wysokości 2,5 mln zł.
Według Sadu Apelacyjnego użytkowników telefonów na kartę nie można było uznać abonentami. Zdaniem sądu usługi telekomunikacyjne w oparciu o zawarcie umowy przez czynności faktyczne, jak funkcjonuje to w przypadku klientów telefonii komórkowej na kartę, były świadczone na rzecz użytkowników bez względu na kontynuację udziału w promocji Zetafon.