Polacy bardziej cyfrowi, zwłaszcza na święta

Co drugi kupujący prezenty w sieci chce wybrać wersje elektroniczne książek, płyt czy filmów. Liczba takich zakupów w ciągu roku wzrosła nawet kilkukrotnie.

Aktualizacja: 10.12.2015 21:41 Publikacja: 10.12.2015 21:00

Rewolucja cyfrowa dokonuje się na naszych oczach. Liczba kupowanych e-booków czy rozwijające się serwisy VOD z filmami i muzyką pokazują zaś, że po latach masowego korzystania z pirackich wersji Polacy coraz chętniej płacą za legalne treści. Z badania przeprowadzonego w kilku krajach regionu przez firmę GfK na zlecenie PayPal wynika, że już 36 proc. internautów przynajmniej raz otrzymało prezent właśnie z tej kategorii.

– Widzimy taki trend zarówno wśród odbiorców indywidualnych, którzy faktycznie często kupują dostępy do naszych filmów i usług w charakterze prezentu, jak i wśród klientów instytucjonalnych. Wiele firm wykupuje usługę, aby w charakterze bonusu lub prezentu zaoferować ją swoim pracownikom lub klientom. W stosunku do ubiegłego roku wymierne zainteresowanie naszą ofertą wzrosło dwukrotnie – mówi Marcin Hajek, szef VOD w Grupie Onet.pl. – Zjawisko to można też zaobserwować wśród popularnych marek konsumenckich, które chętnie wzbogacają własne produkty usługami VOD. W bieżącym roku tego rodzaju akcje przeprowadziliśmy z markami Żywiec, Black, Lenovo czy Blik – dodaje.

Dostęp do artykułu wymaga aktywnej subskrypcji!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Handel
Wolimy kupować ubrania online. Znikają kolejne sklepy odzieżowe
Handel
Biedronka na podium, Lidl za Dino, a ceny rosną. Nowy koszyk cenowy