Polskość coraz skuteczniej wspiera sprzedaż

Niemal dwie trzecie Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu produktu czy usługi, choć nie zawsze wiedzą, które z brandów mają rodzime pochodzenie...

Publikacja: 25.04.2016 14:28

Polskość coraz skuteczniej wspiera sprzedaż

Foto: 123rf.com

Żywność, meble oraz produkty bankowe i ubezpieczenia- to w tych kategoriach polskie pochodzenie towaru lub usługi w największym stopniu skłania nas do zakupu -wynika z marcowego badania agencji badawczej Open Reserach przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie 803 Polaków.

Dla co drugiego z nich rodzime pochodzenie marki to jej atut, choć sporo zależy od rodzaju produktu. Nie wspominając o jego nazwie - z rodzimym pochodzeniem i krajową firmą kojarzą nam się zwykle polsko brzmiące marki, nawet te z zagranicznym właścicielem. W badaniu Open Research najbardziej polską marką okazał się PKO Bank Polski, który nacisk na rodzime pochodzenie kładzie już w nazwie. Jako polską markę rozpoznaje ją 87 proc. badanych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama