Reklama

Polskość coraz skuteczniej wspiera sprzedaż

Niemal dwie trzecie Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu produktu czy usługi, choć nie zawsze wiedzą, które z brandów mają rodzime pochodzenie...

Publikacja: 25.04.2016 14:28

Polskość coraz skuteczniej wspiera sprzedaż

Foto: 123rf.com

Żywność, meble oraz produkty bankowe i ubezpieczenia- to w tych kategoriach polskie pochodzenie towaru lub usługi w największym stopniu skłania nas do zakupu -wynika z marcowego badania agencji badawczej Open Reserach przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie 803 Polaków.

Dla co drugiego z nich rodzime pochodzenie marki to jej atut, choć sporo zależy od rodzaju produktu. Nie wspominając o jego nazwie - z rodzimym pochodzeniem i krajową firmą kojarzą nam się zwykle polsko brzmiące marki, nawet te z zagranicznym właścicielem. W badaniu Open Research najbardziej polską marką okazał się PKO Bank Polski, który nacisk na rodzime pochodzenie kładzie już w nazwie. Jako polską markę rozpoznaje ją 87 proc. badanych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Reklama
Reklama