Lidl podaje, że przez cztery lata wyeksportował krajowe produkty o wartości ponad 13 mld zł. Firma na co dzień współpracuje z ponad 740 dostawcami z Polski, natomiast w ofercie sieci każdego dnia klienci mają dostęp do ponad 480 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”.

Sieć podkreśla, że jednym z celów jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidl, które dzięki rekomendacjom zakupowym Lidl Polska trafiają na półki sklepów sieci działających poza granicami kraju. Tylko w 2021 roku 276 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl, zaś wartość wyniosła blisko 4,3 mld zł. Lidl Polska w dalszym ciągu zamierza promować i wspierać eksport polskich produktów na rynkach zagranicznych.

Najważniejsze zagraniczne rynki eksportowe dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym to w 2021 r. Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Wielka Brytania oraz Bułgaria. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso drobiowe, wędliny i ser żółty oraz masło.

- Bardzo cenimy współpracę z naszymi dostawcami. Dzięki niej z powodzeniem udaje nam się nie tylko odpowiedzieć na potrzeby polskich konsumentów, ale też promować polskie produkty na rynkach zagranicznych - mówi Wojciech Grohn, członek zarządu Lidl Polska.

Sieć na stałe współpracuje choćby z Grupą Mlekovita, która dostarcza do sklepów produkty w ramach marki własnej Pilos oraz w ramach swojej marki. - Stała współpraca pozwala skutecznie planować inwestycje produktowe, właściwie zarządzać planem produkcyjnym oraz precyzyjnie trafiać w gusta konsumenckie. Cenimy partnerską współpracę, gdyż przekłada się na znaczący wzrost korzyści biznesowych. Porównując obroty z roku 2021 do 2020, zanotowaliśmy ok. 37 proc. wzrost – mówi Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita.