Aktualizacja: 15.07.2018 17:14 Publikacja: 15.07.2018 12:05
Foto: Bloomberg
Powód ? Nie może obniżyć cen, a ma kłopoty ze sprzedażą po tradycyjnie wysokich cenach. Burberry nie ukrywa tej taktyki, informuje o tym w raporcie rocznym. I nie jest to żadna nowością, wprost przeciwnie taką strategię ma od lat a wartość zniszczonych ubrań i akcesoriów tej marki rośnie z roku na rok. W 2017 było to 26,9 mln funtów (32 mln dolarów), a rok wcześniej 18,8 mln funtów. To dowodzi, że próba naprawy biznesu Burberry jaką podjęli dyrektor generalny, Marco Gobbetti i projektant Riccardo Tisci będzie obfitowała w drastyczne środki. Chociaż akurat niszczenie odzieży i akcesoriów nie do końca jest akceptowane przez inwestorów, którzy podczas ostatniego WZA dopytywali się, czy przypadkiem nie byłoby lepiej dać szansę odkupienia kolekcji, a nie niszczenia jej zatruwając przy tym środowisko. John Peace, odchodzący prezes Burberry zapewniał akcjonariuszy, że „decyzję o niszczeniu kolekcji podjęto z ciężkim sercem", z kolei wiceprezes ds finansowych, Julie Brown przyznała, że od kiedy Burberry zostało przejęte przez kosmetyczną firmę Coty, niszczone są także i kosmetyki.
USA i Chiny zgodziły się podczas negocjacji w Genewie na wzajemne obniżenie karnych ceł o 115 pkt proc. na 90 dn...
USA i Chiny osiągnęły porozumienie w sprawie ograniczenia deficytu handlowego, twierdzą urzędnicy amerykańscy. S...
Na wypadek fiaska negocjacji z Trumpem, Komisja Europejska tworzy warty 95 mld euro wykaz towarów importowanych...
Sekretarz skarbu Scott Bessent oraz przedstawiciel handlowy USA Jamieson Greer rozpoczęli spotkania w Genewie z...
Tuż przed zaplanowanymi na najbliższy weekend rozmowami przedstawicieli rządów Chin i USA Donald Trump poinformo...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas