Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 15.07.2018 17:14 Publikacja: 15.07.2018 12:05
Foto: Bloomberg
Powód ? Nie może obniżyć cen, a ma kłopoty ze sprzedażą po tradycyjnie wysokich cenach. Burberry nie ukrywa tej taktyki, informuje o tym w raporcie rocznym. I nie jest to żadna nowością, wprost przeciwnie taką strategię ma od lat a wartość zniszczonych ubrań i akcesoriów tej marki rośnie z roku na rok. W 2017 było to 26,9 mln funtów (32 mln dolarów), a rok wcześniej 18,8 mln funtów. To dowodzi, że próba naprawy biznesu Burberry jaką podjęli dyrektor generalny, Marco Gobbetti i projektant Riccardo Tisci będzie obfitowała w drastyczne środki. Chociaż akurat niszczenie odzieży i akcesoriów nie do końca jest akceptowane przez inwestorów, którzy podczas ostatniego WZA dopytywali się, czy przypadkiem nie byłoby lepiej dać szansę odkupienia kolekcji, a nie niszczenia jej zatruwając przy tym środowisko. John Peace, odchodzący prezes Burberry zapewniał akcjonariuszy, że „decyzję o niszczeniu kolekcji podjęto z ciężkim sercem", z kolei wiceprezes ds finansowych, Julie Brown przyznała, że od kiedy Burberry zostało przejęte przez kosmetyczną firmę Coty, niszczone są także i kosmetyki.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wszystkie kraje świata miały czas do 9 lipca na wypracowanie umów handlowych z USA. Prezydent Donald Trump przes...
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział, że Biały Dom zacznie niebawem wysyłać do różnych krajów na świecie list...
Rekordowe temperatury w Japonii ograniczyły produkcję zielonej herbaty matcha w tym roku, nadwyrężając dostawy i...
Trwa właśnie ostatni tydzień intensywnych negocjacji UE z USA. Stawką w grze jest zakończenie lub wznowienie woj...
Polacy na produkty ze sklepowych zamrażarek wydają już 5,4 mld zł rocznie, a rynek wciąż rośnie. I to nie tylko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas