Reklamy promujące Lubelskie, Podlaskie, Podkarpackie, Świętokrzyskie i Warmińsko-Mazurskie jako idealne tereny do inwestowania pojawią się w zagranicznej prasie i telewizji (m.in. w CNN, The Economist i Financial Times). Kampania nie ograniczy się do mediów drukowanych i elektronicznych. Billboardy będzie też można zauważyć na największych lotniskach przesiadkowych w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Startująca kampania medialna to część „Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej” finansowanego z programu operacyjnego „Rozwój Polski Wschodniej”. Za program gospodarczy z budżetem na poziomie 86 mln zł realizowany od lipca 2009 r. odpowiada Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Dotychczas zorganizowano 81 imprez i wyjazdów o charakterze promocyjno-wystawienniczym w kraju i za granicą. Wzięło w nich udział 1069 przedsiębiorców i 312 samorządowców. Rezultaty to przede wszystkim około 100 kontraktów zawartych przez firmy z Polski wschodniej z partnerami zagranicznymi (podpisują je głównie firmy z branży spożywczej, bieliźniarskiej i jachtowej) oraz przyciągnięcie 21 inwestycji, dzięki którym powstało 3,5 tysiąca nowych miejsc pracy.
– Kampania medialna jest uzupełnieniem wcześniejszych działań. Będzie prowadzona rynkach, na których o kontrakty starają się nasi przedsiębiorcy, a więc głównie w Azji (Indie, Chiny, Korea, Japonia i Bliski Wschód), USA, Rosji i najważniejszych krajach Unii Europejskiej – mówi „Rz” Bożena Czaja, członek zarządu PAIiIZ. Dodaje, że kampania to m.in. seria spotów w CNN, a także publikacje w Internecie i zagranicznej prasie branżowej, które będą pojawiać się bezpośrednio przed targami. Wezmą w nich udział firmy z Polski wschodniej. Ile pieniędzy trafi na taką promocję?
– Cała kampania pochłonie około 10 mln zł, wliczając w to produkcję spotów, tzw. kreację i realizację – wylicza Czaja. Jak podkreśla, kampania ma na celu ugruntowanie wizji makroregionu jako miejsca przyjaznego inwestorom.
– Tereny inwestycyjne, doskonałe zaplecze badawcze oraz dostępność wykwalifikowanych kadr to główne atuty Polski wschodniej. Dzięki nim jest obszarem atrakcyjnym dla inwestorów z różnych części świata – zachwala Iwona Wendel, wiceminister rozwoju regionalnego.