Re­kla­my pro­mu­ją­ce Lu­bel­skie, Pod­la­skie, Pod­kar­pac­kie, Świę­to­krzy­skie i War­miń­sko­-Ma­zur­skie ja­ko ide­al­ne te­re­ny do in­we­sto­wa­nia pojawią się w zagranicznej prasie i telewizji (m.in. w CNN, The Eco­no­mist i Fi­nan­cial Ti­mes). Kampania nie ograniczy się do mediów dru­ko­wa­nych i elek­tro­nicz­nych. Bil­lbo­ar­dy bę­dzie też mo­żna za­uwa­żyć na naj­więk­szych lot­ni­skach prze­siad­ko­wych w Sta­nach Zjed­no­czo­nych, Wiel­kiej Bry­ta­nii, Fran­cji, Nie­mczech i Zjed­no­czo­nych Emi­ra­tach Arab­skich.

Star­tu­ją­ca kam­pa­nia me­dial­na to część „Pro­gra­mu Pro­mo­cji Go­spo­dar­czej Pol­ski Wschod­niej” fi­nan­so­wa­ne­go z pro­gra­mu ope­ra­cyj­ne­go „Roz­wój Pol­ski Wschod­niej”. Za pro­gram go­spo­dar­czy z bu­dże­tem na po­zio­mie 86 mln zł re­ali­zo­wa­ny od lip­ca 2009 r. od­po­wia­da Pol­ska Agen­cja In­for­ma­cji i In­we­sty­cji Za­gra­nicz­nych. Do­tych­czas zor­ga­ni­zo­wa­no 81 im­prez i wy­jaz­dów o cha­rak­te­rze pro­mo­cyj­no­-wy­sta­wien­ni­czym w kra­ju i za gra­ni­cą. Wzię­ło w nich udział 1069 przed­się­bior­ców i 312 sa­mo­rzą­dow­ców. Re­zul­ta­ty to przede wszyst­kim oko­ło 100 kon­trak­tów za­war­tych przez fir­my z Pol­ski wschod­niej z part­ne­ra­mi za­gra­nicz­ny­mi (pod­pi­su­ją je głów­nie fir­my z bra­nży spo­żyw­czej, bie­liź­niar­skiej i jach­to­wej) oraz przycią­gnię­cie 21 in­we­sty­cji, dzię­ki któ­rym po­wsta­ło 3,5 ty­sią­ca no­wych miejsc pra­cy.

– Kam­pa­nia me­dial­na jest uzu­peł­nie­niem wcze­śniej­szych dzia­łań. Bę­dzie pro­wa­dzo­na ryn­kach, na któ­rych o kon­trak­ty sta­ra­ją się na­si przed­się­bior­cy, a więc głów­nie w Azji (In­die, Chi­ny, Ko­rea, Ja­po­nia i Bli­ski Wschód), USA, Ro­sji i naj­wa­żniej­szych kra­jach Unii Eu­ro­pej­skiej – mó­wi „Rz” Bo­że­na Cza­ja, czło­nek za­rzą­du PA­IiIZ. Do­da­je, że kam­pa­nia to m.in. se­ria spo­tów w CNN, a ta­kże pu­bli­ka­cje w In­ter­ne­cie i za­gra­nicz­nej pra­sie bra­nżo­wej, któ­re bę­dą po­ja­wiać się bez­po­śred­nio przed tar­ga­mi. Wezmą w nich udział fir­my z Pol­ski wschod­niej. Ile pie­nię­dzy tra­fi na ta­ką pro­mo­cję?

– Ca­ła kam­pa­nia po­chło­nie oko­ło 10 mln zł, wli­cza­jąc w to pro­duk­cję spo­tów, tzw. kre­ację i re­ali­za­cję – wy­li­cza Cza­ja. Jak pod­kre­śla, kam­pa­nia ma na ce­lu ugrun­to­wa­nie wi­zji ma­kro­re­gio­nu ja­ko miej­sca przy­ja­zne­go in­we­sto­rom.

– Te­re­ny in­we­sty­cyj­ne, do­sko­na­łe za­ple­cze ba­daw­cze oraz do­stęp­ność wy­kwa­li­fi­ko­wa­nych kadr to główne atu­ty Pol­ski wschod­niej. Dzięki nim jest obszarem atrak­cyj­nym dla in­we­sto­rów z ró­żnych czę­ści świa­ta – za­chwa­la Iwo­na Wen­del, wi­ce­mi­ni­ster roz­wo­ju re­gio­nal­ne­go.