Fokus TV rusza w poniedziałek, liczy na 2 proc. udziałów w rynku

Start stacji o charakterze edukacyjno-poznawczym Fokus TV , która jako ostatnia ruszy w obecnej ofercie naziemnej telewizji cyfrowej w najbliższy poniedziałek, kosztowała ZPR ponad 20 mln zł

Publikacja: 24.04.2014 15:22

Fokus TV rusza w poniedziałek, liczy na 2 proc. udziałów w rynku

Foto: ROL

Jak mówi Ewa Lampart, prezes TV Spektrum, spółki, do której należy Fokus TV, na koniec tego roku spółka chce widzieć w kanale 1 proc. udziału w widowni 16-59 lat (tzw. nowa grupa komercyjna). – Po trzech latach chcemy widzieć stabilne 2 proc. Stabilne, bo nie sztuką jest osiągnąć taki wynik raz lub dwa – to nie będzie nas satysfakcjonowało – tłumaczy. Żeby edukacyjno-poznawczy kanał mógł ruszyć, stojąca za TV Spektrum grupa Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe zainwestowała 20 mln zł. 10 mln zł będą kosztować w ciągu najbliższych 12 miesięcy same własne produkcje Fokusa. - Break-even spodziewamy się, kiedy udział w widowni sięgnie 1,5 proc., liczę na to, że będzie to za około półtora roku – mówiła Ewa Lampart. Kanał rusza w ramach tzw. pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, ale także w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych.

Wśród własnych produkcji Fokus ma np. codzienny magazyn poradnikowo-rozrywkowy „Para daje radę” prowadzony przez Monikę Tarkę i Roberta Kilena, programy edukacyjne „Wehikuł czasu” i „A to ciekawe!”, „Lista Fokusa” oraz „Tajemnice historii” – autorski program Radosława Kotarskiego, znanego widzom z kanału Polimaty w YouTube. Zgodnie z zapisami w koncesji stacja ma nadawać w 8 proc. programy dla dzieci, po 24 proc. czasu mają zajmować w niej programy edukacyjne i dokumentalne, a 16 proc. – poradnicze. 35 proc. ma stanowić produkcja polska, którą Fokus chce w dużej mierze realizować samodzielnie. – Wśród producentów, z którymi mamy podpisane umowy na treści są m.in. National Gegraphic, BBC, Endemol, Cineflix, Red Arrow, programy dziecięce zakupujemy w spółkach kanadyjskich, łącznie mamy umowy z 36 albo 37 firmami – mówi Dorota Wawryniuk, producent wykonawczy stacji Fokus TV.

Będą kolejne kanały?

Z tak skonstruowanym programem kanał chce powalczyć z innymi graczami już obecnymi na multipleksach naziemnej telewizji. – Chcemy uszczknąć trochę widowni tzw. Wielkiej Czwórce (TVP1, TVP2, TVN i Polsat – red.), ale za swoja główną konkurencję uważany Puls, TV4 i TTV – mówiła Ewa Lampart.

Fokus TV ruszy od razu wraz z serwisem hybrydowej telewizji, podobnie jak inna nowa stacja ZPR startująca w poniedziałek w płatnych telewizjach - Vox Music TV.

ZPR

, do których należą także stacje Polo TV i Eska TV nie ukrywają, że jeśli będzie taka możliwość,

chcą uruchamiać kolejne stacje nadawane naziemnie cyfrowo. – Udało nam się zostać jednym z silniejszych nowych nadawców naziemnej telewizji cyfrowej. Jeśli będą uruchamiane kolejne multipleksy, na pewno wystartujemy w kolejnych konkursach – mówi

Renata Krzewska

, prezes

Wydawnictwa Murator

z grupy ZPR. Spółka z tej grupy walczyła już o możliwość nadawania stacji filmowej, ale przegrała ze Stopklatką TV

Agory

i

Kino Polska TV

.

– Startowaliśmy w ostatnim konkursie z dwiem stacjami: filmową i edukacyjno-poznawczą, kanał filmowy wydawał nam się prostszy, ale teraz widzimy, że to ten drugi lepiej pasuje do naszego mediowego portfolio. Myślę, że w przyszłości będziemy chcieli ruszać z różnymi tematykami – mówi

Renata Krzewska

Jak mówi Ewa Lampart, prezes TV Spektrum, spółki, do której należy Fokus TV, na koniec tego roku spółka chce widzieć w kanale 1 proc. udziału w widowni 16-59 lat (tzw. nowa grupa komercyjna). – Po trzech latach chcemy widzieć stabilne 2 proc. Stabilne, bo nie sztuką jest osiągnąć taki wynik raz lub dwa – to nie będzie nas satysfakcjonowało – tłumaczy. Żeby edukacyjno-poznawczy kanał mógł ruszyć, stojąca za TV Spektrum grupa Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe zainwestowała 20 mln zł. 10 mln zł będą kosztować w ciągu najbliższych 12 miesięcy same własne produkcje Fokusa. - Break-even spodziewamy się, kiedy udział w widowni sięgnie 1,5 proc., liczę na to, że będzie to za około półtora roku – mówiła Ewa Lampart. Kanał rusza w ramach tzw. pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, ale także w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy