Reklama

Fokus TV rusza w poniedziałek, liczy na 2 proc. udziałów w rynku

Start stacji o charakterze edukacyjno-poznawczym Fokus TV , która jako ostatnia ruszy w obecnej ofercie naziemnej telewizji cyfrowej w najbliższy poniedziałek, kosztowała ZPR ponad 20 mln zł

Publikacja: 24.04.2014 15:22

Fokus TV rusza w poniedziałek, liczy na 2 proc. udziałów w rynku

Foto: ROL

Jak mówi Ewa Lampart, prezes TV Spektrum, spółki, do której należy Fokus TV, na koniec tego roku spółka chce widzieć w kanale 1 proc. udziału w widowni 16-59 lat (tzw. nowa grupa komercyjna). – Po trzech latach chcemy widzieć stabilne 2 proc. Stabilne, bo nie sztuką jest osiągnąć taki wynik raz lub dwa – to nie będzie nas satysfakcjonowało – tłumaczy. Żeby edukacyjno-poznawczy kanał mógł ruszyć, stojąca za TV Spektrum grupa Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe zainwestowała 20 mln zł. 10 mln zł będą kosztować w ciągu najbliższych 12 miesięcy same własne produkcje Fokusa. - Break-even spodziewamy się, kiedy udział w widowni sięgnie 1,5 proc., liczę na to, że będzie to za około półtora roku – mówiła Ewa Lampart. Kanał rusza w ramach tzw. pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, ale także w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych.

Wśród własnych produkcji Fokus ma np. codzienny magazyn poradnikowo-rozrywkowy „Para daje radę” prowadzony przez Monikę Tarkę i Roberta Kilena, programy edukacyjne „Wehikuł czasu” i „A to ciekawe!”, „Lista Fokusa” oraz „Tajemnice historii” – autorski program Radosława Kotarskiego, znanego widzom z kanału Polimaty w YouTube. Zgodnie z zapisami w koncesji stacja ma nadawać w 8 proc. programy dla dzieci, po 24 proc. czasu mają zajmować w niej programy edukacyjne i dokumentalne, a 16 proc. – poradnicze. 35 proc. ma stanowić produkcja polska, którą Fokus chce w dużej mierze realizować samodzielnie. – Wśród producentów, z którymi mamy podpisane umowy na treści są m.in. National Gegraphic, BBC, Endemol, Cineflix, Red Arrow, programy dziecięce zakupujemy w spółkach kanadyjskich, łącznie mamy umowy z 36 albo 37 firmami – mówi Dorota Wawryniuk, producent wykonawczy stacji Fokus TV.

Będą kolejne kanały?

Z tak skonstruowanym programem kanał chce powalczyć z innymi graczami już obecnymi na multipleksach naziemnej telewizji. – Chcemy uszczknąć trochę widowni tzw. Wielkiej Czwórce (TVP1, TVP2, TVN i Polsat – red.), ale za swoja główną konkurencję uważany Puls, TV4 i TTV – mówiła Ewa Lampart.

Fokus TV ruszy od razu wraz z serwisem hybrydowej telewizji, podobnie jak inna nowa stacja ZPR startująca w poniedziałek w płatnych telewizjach - Vox Music TV.

ZPR

Reklama
Reklama

, do których należą także stacje Polo TV i Eska TV nie ukrywają, że jeśli będzie taka możliwość,

chcą uruchamiać kolejne stacje nadawane naziemnie cyfrowo. – Udało nam się zostać jednym z silniejszych nowych nadawców naziemnej telewizji cyfrowej. Jeśli będą uruchamiane kolejne multipleksy, na pewno wystartujemy w kolejnych konkursach – mówi

Renata Krzewska

, prezes

Wydawnictwa Murator

z grupy ZPR. Spółka z tej grupy walczyła już o możliwość nadawania stacji filmowej, ale przegrała ze Stopklatką TV

Reklama
Reklama

Agory

i

Kino Polska TV

.

– Startowaliśmy w ostatnim konkursie z dwiem stacjami: filmową i edukacyjno-poznawczą, kanał filmowy wydawał nam się prostszy, ale teraz widzimy, że to ten drugi lepiej pasuje do naszego mediowego portfolio. Myślę, że w przyszłości będziemy chcieli ruszać z różnymi tematykami – mówi

Renata Krzewska

Reklama
Reklama
Ekonomia
Nowe trendy w elektryfikacji floty
Ekonomia
Czas ratyfikować Zrewidowaną Europejską Kartę Społeczną
Ekonomia
Jak dzięki inżynierom z Łodzi poleciał najszybszy helikopter świata
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Ekonomia
Model monopolu państwowego nie sprawdził się w żadnym kraju Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama