Tak wynika z MEC VideoTrack, badania agencji mediowej MEC. Według ostatniego badania NetTrack w listopadzie ubiegłego roku w Polsce było 19,2 mln internautów. To oznacza, że bez telewizji obywa się niecały milion (960 tys.) osób.
Fakt nie posiadania telewizora nie oznacza jednak, że rezygnujące z niego osoby nie oglądają typowych materiałów telewizyjnych. – Prawie 60 proc. „beztelewidzów" przynajmniej kilka razy w tygodniu ogląda w internecie filmy, seriale i inne programy telewizyjne, a blisko połowa twierdzi, że poświęca na to więcej niż dwie godziny dziennie. Częstych użytkowników internetowego wideo jest wśród „beztelewidzów" więcej niż wśród przeciętnych internautów – zarówno jeśli chodzi o częstotliwość korzystania, jak i czas poświęcany na oglądanie wideo na żądanie – podaje MEC.
Nieoglądający tradycyjnej telewizji internauci nadrabiają to w sieci. - Serwisy Polsatu, Telewizji Polskiej, TVN oraz serwis VOD.pl z bogatą ofertą m.in. polskich seriali telewizyjnych odwiedza 60 proc. internautów bez telewizorów – podaje MEC. Zdaniem jego analityków wynika z tego, że tradycyjni telewizyjni nadawcy są dziś w stanie docierać ze swoimi programami nawet do tych, którzy nie mają w domu telewizora.
Najpopularniejszym serwisem, z którego korzystają osoby bez telewizora jest Ipla (korzysta z niej 26 proc. z nich), kolejne są serwis Vod.pl (24 proc.) oraz serwis VoD TVP (22 proc. wskazań). Z badania wynika jednak, że to nie polskie filmy i seriale są tym, co najchętniej oglądają w sieci internauci. Największa ich grupa – 44 proc. – deklaruje, że w Internecie ogląda filmy zagraniczne, a niewiele mniejszy odsetek (43 proc.) szuka tak zagranicznych seriali. Polskie filmy odtwarza on-line 38 proc. internautów, a polskie seriale: 34 proc.
Nie mając telewizora, oglądają wideo głównie na laptopach (deklaruje to 65 proc.) lub na komputerze stacjonarnym.