Prawie milion polskich internautów bez telewizora

Pięć procent polskich użytkowników sieci nie ogląda tradycyjnej telewizji. Albo w ogóle nie mają telewizorów, albo używają ich do zupełnie innych celów (np. do grania w gry wideo - wynika z najnowszych badań domu mediowego MEC. Gros z nich odwiedza jednak największe internetowe serwisy VoD, w tym te należące do największych nadawców. Z tradycyjnymi telewidzami łączy ich też to, że oglądają ulubione filmy i seriale w sieci w tzw. prime-time.

Publikacja: 21.04.2015 07:20

Prawie milion polskich internautów bez telewizora

Foto: Bloomberg

Tak wynika z MEC VideoTrack, badania agencji mediowej MEC. Według ostatniego badania NetTrack w listopadzie ubiegłego roku w Polsce było 19,2 mln internautów. To oznacza, że bez telewizji obywa się niecały milion (960 tys.) osób.

Fakt nie posiadania telewizora nie oznacza jednak, że rezygnujące z niego osoby nie oglądają typowych materiałów telewizyjnych. – Prawie 60 proc. „beztelewidzów" przynajmniej kilka razy w tygodniu ogląda w internecie filmy, seriale i inne programy telewizyjne, a blisko połowa twierdzi, że poświęca na to więcej niż dwie godziny dziennie. Częstych użytkowników internetowego wideo jest wśród „beztelewidzów" więcej niż wśród przeciętnych internautów – zarówno jeśli chodzi o częstotliwość korzystania, jak i czas poświęcany na oglądanie wideo na żądanie – podaje MEC.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko