Prawie 13,5 mln użytkowników odwiedziło internetowe serwisy z wideo na żądanie w sierpniu – wynika z najnowszych, niepublikowanych jeszcze danych Gemius/PBI, które poznała „Rzeczpospolita". Gemius do tej grupy platform zalicza m.in. VoD.pl, Player.pl, Ipla.tv, Netfliksa czy Showmaksa, ale już nie YouTube'a, który jest nieco innego charakteru, ale najczęściej odwiedzanym serwisem z wideo w Polsce.
W danych wyraźnie widać, że platformy tego typu mają już stabilną grupę odwiedzających: od stycznia do sierpnia wahała się ona między 15,5 a 13,5 mln użytkowników, przy czym w czerwcu, lipcu i sierpniu była nieco niższa niż w poprzedniej części roku – zapewne z uwagi na wakacje i pogodę, która mogła odciągać internautów od komputerów.
Serial z laptopa
Co ciekawe, z danych Gemius/PBI wynika też, że gros osób korzystających z platform wideo z filmami i serialami w sieci korzysta przy tym z komputerów stacjonarnych i laptopów, a nie z posiadających zazwyczaj mniejsze monitory tabletów i smartfonów. W sierpniu z laptopów i komputerów stacjonarnych przy oglądaniu filmów i seriali korzystało 10,6 mln użytkowników (czyli ok. 40 proc. wszystkich internautów), a ze smartfonów – 6,05 mln (to niecałe 23 proc. użytkowników sieci). Te proporcje różnią się w zależności od serwisu.
Unia ponad podziałami
Jeśli chodzi o czołówkę rynku internetowego wideo, to sporo się może jeszcze zmienić, bo to wciąż rynek dopiero się porządkujący. Najnowsi międzynarodowi gracze – Amazon Prime Video i Showmax – są w Polsce od mniej niż roku, w dodatku prawdopodobnie to właśnie ich obecność zmobilizowała wreszcie Polsat i TVN do wspólnego oferowania od tego miesiąca treści wideo w ramach jednego serwisu (Vod.pl).