Reklama

Facebook ukarany za aferę Cambridge Analytica

Nie milkną echa afery Cambridge Analytica, związanej z nielegalnym wykorzystywaniem danych osobowych do prowadzenia sprofilowanych kampanii wyborczych. W aferę zamieszany jest także Facebook, który został właśnie ukarany za wykryte naruszenia najwyższą możliwą karą, tj. 500 tys. funtów.

Publikacja: 27.10.2018 07:49

Facebook ukarany za aferę Cambridge Analytica

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Na początku roku media informowały o wybuchu afery związanej z brytyjską spółką Cambridge Analytica Ltd., która prowadziła działalność w zakresie marketingu politycznego. Działania spółki daleko wykraczały jednak poza typowe czynności doradcze. Dokonywała ona głębokiej analizy osobowości i działań użytkowników Facebooka, dzięki czemu była w stanie sprofilować i kierować zachowaniami milionów użytkowników tego serwisu. W rezultacie podejrzewa się, że ich postępowanie miało skutek w odniesieniu do wyników wyborów. Poprzez odpowiednio spersonalizowaną reklamę możliwe było bowiem zmienianie lub radykalizowanie preferencji wyborczych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Prawo w Polsce
Trzy weta Karola Nawrockiego. „Obywatele państwa polskiego są traktowani gorzej"
Nieruchomości
Sprzedaż mieszkania ze spadku. Ministerstwo Finansów tłumaczy nowe przepisy
Konsumenci
UOKiK stawia zarzuty platformie Netflix. „Nowe zasady gry, bez zgody użytkownika"
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama