Miejsce zamieszkania to nie adres

Czy gminny ośrodek pomocy społecznej powinien podać do publicznej wiadomości przez publikację w BIP adres zamieszkania pracownika wyłonionego w konkursie?

Aktualizacja: 02.02.2009 06:09 Publikacja: 02.02.2009 06:00

Miejsce zamieszkania to nie adres

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

[b]Nie.[/b] Zakres informacji o kandydacie do zatrudnienia w gminie określają przepisy ustawy o pracownikach samorządowych. Adres zamieszkania do nich nie należy. Tak wynika z interpretacji przepisów ustawy dokonanych przez generalnego inspektora ochrony danych osobowych, do którego trafiło pismo informujące, że w jednej z gmin, ogłaszając wyniki naboru na stanowisko referenta ds. świadczeń rodzinnych, kierownik ośrodka podał do publicznej wiadomości – przez publikację w Biuletynie Informacji Publicznej – dokładny adres osoby, która wygrała konkurs.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych niezwłocznie po przeprowadzeniu naboru należy do publicznej wiadomości podać – poprzez publikację w Biuletynie Informacji Publicznej oraz umieszczenie na tablicy informacyjnej w jednostce przeprowadzającej nabór – następujące informacje:

- nazwę jednostki i jej adres,

- stanowisko, na które organizowany był konkurs,

- imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego,

Reklama
Reklama

- uzasadnienie dokonanego wyboru.

Informacja taka powinna wisieć na stronie BIP przynajmniej przez trzy miesiące.

Biorąc powyższe pod uwagę, generalny inspektor ochrony danych osobowych stwierdził, że ośrodek pomocy społecznej nie powinien upublicznić dokładnego adresu osoby, która wygrała konkurs na stanowisko referenta ds. świadczeń rodzinnych, gdyż nie znajduje to oparcia w obowiązujących przepisach prawa, a tym samym nie znajduje uzasadnienia w żadnej z przesłanek legalizujących przetwarzanie takich informacji wskazanej w art. 23 ust. 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

[i]Podstawa prawna:

– [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=166335]ustawa z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity DzU z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.)[/link]

– [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=292862]ustawa z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU z 2008 r. nr 223, poz. 1458)[/link][/i]

[b]Nie.[/b] Zakres informacji o kandydacie do zatrudnienia w gminie określają przepisy ustawy o pracownikach samorządowych. Adres zamieszkania do nich nie należy. Tak wynika z interpretacji przepisów ustawy dokonanych przez generalnego inspektora ochrony danych osobowych, do którego trafiło pismo informujące, że w jednej z gmin, ogłaszając wyniki naboru na stanowisko referenta ds. świadczeń rodzinnych, kierownik ośrodka podał do publicznej wiadomości – przez publikację w Biuletynie Informacji Publicznej – dokładny adres osoby, która wygrała konkurs.

Reklama
Sądy i trybunały
Coraz więcej wakatów w Trybunale Konstytucyjnym. Prawnicy mówią, co trzeba zrobić
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawnicy
Prof. Marcin Matczak: Dla mnie to podważalny prezydent
Zawody prawnicze
Rząd zmieni przepisy o zawodach adwokata i radcy. Projekt po wakacjach
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
Podatki
Rodzic może stracić ulgi w PIT, jeśli dziecko za dużo zarobi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama