Reklama

Dane osobowe klientów muszą być zabezpieczone

Osoba, której firma powierzy informacje o swoich klientach, musi wiedzieć, jak je zabezpieczyć.

Aktualizacja: 31.12.2014 09:17 Publikacja: 31.12.2014 08:30

Dane osobowe klientów muszą być zabezpieczone

Foto: www.sxc.hu

Przedsiębiorca, który przetwarza dane osobowe, będzie mógł powierzyć zadania z tym związane administratorowi bezpieczeństwa informacji (ABI), który spełni określone wymagania. Do zadań takiej osoby ma należeć nie tylko pilnowanie, by dane klientów nie wpadły w niepowołane ręce. Ma też uświadamiać pracowników co do zagrożeń oraz obowiązków prawnych związanych z danymi osobowymi.

Takie wymogi od 1 stycznia 2015 r. wprowadzi ustawa o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej, która znowelizowała m.in. przepisy o ochronie danych osobowych.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama