Zakupy grupowe zaczęły się w USA w 2008 r. wraz ze startem serwisu Groupon. Sprzedawca mając gwarancję jednorazowej sprzedaży dużej ilości swoich produktów czy usług daje kupującym - tak pojedynczym konsumentom jak i firmom - spore rabaty.
Dlatego szybko zaczęły pojawiać się serwisy oparte na podobnym pomyśle. W 18 krajach europejskich (w tym także w Polsce) jest to choćby Citydeal, który w maju został przez Groupon przejęty.
Od kwietnia działa też gruper.pl, a teraz dołącza do nich MyDeal.pl. Jak zapowiada, jednym z celów jest pomoc właścicielom małych, ciekawych firm w skutecznym dotarciu do nowych klientów. - Musielibyśmy wydać ogromne pieniądze na reklamę, a i tak nigdy nie ma gwarancji, że przyjdą do nas nowi klienci. Dlatego pomysł portalu bardzo mi się spodobał - wyjaśnia Łukasz Zawadka, właściciel szkoły sportów ekstremalnych AcroSchool.
- Planujemy oferować bilety na ciekawe wydarzenia kulturalne np. koncerty jazzowe, wystawy w galeriach czy tematyczne festiwale filmów. Wszystko przynajmniej o połowę taniej - mówi Filip Goździewicz, jeden z założycieli MyDeal.pl.
W tej chwili na stronie można znaleźć oferty dla Warszawy, ale już niedługo pojawią się propozycje dla m.in. Katowic, Krakowa, Poznania, Lublina, Łodzi, Torunia czy Trójmiasta. W przyszłości dołączą również kolejne miasta. Założycielami firmy są Filip Goździewicz, Piotr Doleszczak oraz firma Noax Holding GmbH.